Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Keyeffdee
Idag startade jag min parkeringsvärmare för det är 0 grader ute. Varmt i bilen blir det men alla rutorna är immade och det tar en stund för ACn att jobba bort imman. Är något fel eller kan jag göra något?
XC-60 2013

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av raye
Kan ha varit fuktig luft (november).Kör vidare på samma sätt.Jag startar min 10 min innan jag skall åka, brukar räcka.
Stänger av när temp är uppe på en fjärddel för batteriets skull.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Ang imman så fick jag kalibrerat nåt med fläkten ,minns inte riktigt sen minskade imman när jag kör värmaren.

Användarvisningsbild
av Sveina
Kupefilter i ordning?
av Keyeffdee
Tack för svaren. Har märkt att det försvinner lite med hur länge jag kör. Kupéfilter byttes i våras vid service.
Främsta anledningen att jag startar är att bilen ska vara lite varm om jag ska ha hunden där bak. Exempelvis igår var vi inne på Ikea så startade jag värmaren, gick en runda med vovven sen stängde jag värmaren när jag la tillbaka hunden.

Vi har inte haft någon frost som lagt sig på rutorna ännu så vet inte hur den fungerar i det ändamålet.

Användarvisningsbild
av leiwi
Keyeffdee skrev:Idag startade jag min parkeringsvärmare för det är 0 grader ute. Varmt i bilen blir det men alla rutorna är immade och det tar en stund för ACn att jobba bort imman. Är något fel eller kan jag göra något?
XC-60 2013

Kolla att du inte har vatten under mattorna ( under ljudisoleringen ner mot plåten) speciellt på höger fram där dräneringen från ac brukar ställa till det
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]