NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Crocs
Hej!

Byte däck idag på min V50. 205/55 r16, det sitter navring på varje däck med mått 63.4, men här börjar problemen det går inte att "dra" åt bultarna hårt, händer inget! Och när jag kör med bilen så "vobblar" bilen och skakar i ratten över 80km/h. Tog bort navringen men inte ens då går däcket på! Borde inte däcket gå på utan navringen? Fattar verkligen ingenting! Sommardäck som är original fungerar hur bra som helst! Vinterdäcken är av märket Enzo.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Crocs skrev:Hej!

Byte däck idag på min V50. 205/55 r16, det sitter navring på varje däck med mått 63.4, men här börjar problemen det går inte att "dra" åt bultarna hårt, händer inget! Och när jag kör med bilen så "vobblar" bilen och skakar i ratten över 80km/h. Tog bort navringen men inte ens då går däcket på! Borde inte däcket gå på utan navringen? Fattar verkligen ingenting! Sommardäck som är original fungerar hur bra som helst! Vinterdäcken är av märket Enzo.
Vad menar du att det inte går att dra åt bultarna?

.
Har du rätt kona på hjulskruvarna?

Det är rätt vanligt att det är en annan vinkel på konan i eftermarknadsfälgar jämfört med original. Det gör att du får byta skruvar också för att det ska passa.

Det nöjet hade jag på min V70N. Sedan dess har jag sett till att ha originalfälgar även på vinterdäcken. Då passar också samma hjulskruvar.

Ett tips för den som är på resande[…]

Nästa elbil från Volvo?

https://youtu.be/oBXTvQjW_2w?si=s3jU0gBkBE8FIWBi

Annars säljer blå varuhuset packnings[…]

Xenon D3S

[/quote] Ja, jag uppfattar det som att de fortfar[…]