Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hansandreasson
#1174512
Någon som vet när man kan fixa Polestar till en D3 AWD? Vad händer med motorn vad det gäller hästar och vrid?
av Familyman
#1208885
Fick följande svar av Polestarpersonal ang. optimering av V90 D3 AWD:
”Hej,
Tack för visat intresse för Polestar optimering!
Tyvärr har vi ingen optimering till din bilmodell/motor
och vi har heller inga planer på att lansera någon.”


Jag förmodar att anledningen är för att D3 AWD
i grund och botten är en strypt version av D4:an.
Skulle Polestar släppa lös potentialen i D3 AWD,
så skulle D4:ans försäljning påverkas negativt.

Kollade för skoj skull vad BSR kan göra med D3 AWD...
Orginal: 157hk/361NM
BSR trim: 243hk/482NM

Frågan är om man skulle våga köra på BSR?
Då det i mitt fall handlar om en VCC förmånsbil,
så är jag mån om att garantin skall hålla om ngt oförutsett skulle hända.
Men det är klart att man blir sugen med den ökningen! :twisted:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1208887
Trimma om du vill och är sugen, och ha en buffert på 150.000 kr som ett motorbyte kostar på kontot om något skulle hända. Sannolikheten är ju väldigt väldigt väldigt liten.

Bilen ägs väl av ett finansbolag så det blir kontraktsbrott, därför är det bra med en egen buffert.
av Familyman
#1208895
Jag hade mer än gärna valt Polestar med bibehållna garantier om det var ett valbart alternativ.
Spontant så känns det som att BSR trycker ur allt vad det går ur motorn, vilket känns lite riskabelt.
Det hade känts bättre om de hade erbjudit en trimning som trycker upp D3 AWD:n till D4:ans prestanda.
150k känns väl så där att lägga upp för ett oförutsett motorbyte även om man inte står och faller med summan.
Frågan är om man verkligen kan bli återbetalningsskyldig för ett komplett motorbyte?
av Jonathan81
#1208925
Familyman skrev:Jag hade mer än gärna valt Polestar med bibehållna garantier om det var ett valbart alternativ.
Spontant så känns det som att BSR trycker ur allt vad det går ur motorn, vilket känns lite riskabelt.
Det hade känts bättre om de hade erbjudit en trimning som trycker upp D3 AWD:n till D4:ans prestanda.
150k känns väl så där att lägga upp för ett oförutsett motorbyte även om man inte står och faller med summan.
Frågan är om man verkligen kan bli återbetalningsskyldig för ett komplett motorbyte?

Kolla med bsr. Tror dom kan erbjuda maskinskadegaranti mot kostnad givetvis. Så kan du sova lugnt..
Bsr är stora och släpper inte trim som rasar motorer till höger och vänster.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1208939
Jonathan81 skrev:
Familyman skrev:Jag hade mer än gärna valt Polestar med bibehållna garantier om det var ett valbart alternativ.
Spontant så känns det som att BSR trycker ur allt vad det går ur motorn, vilket känns lite riskabelt.
Det hade känts bättre om de hade erbjudit en trimning som trycker upp D3 AWD:n till D4:ans prestanda.
150k känns väl så där att lägga upp för ett oförutsett motorbyte även om man inte står och faller med summan.
Frågan är om man verkligen kan bli återbetalningsskyldig för ett komplett motorbyte?

Kolla med bsr. Tror dom kan erbjuda maskinskadegaranti mot kostnad givetvis. Så kan du sova lugnt..
Bsr är stora och släpper inte trim som rasar motorer till höger och vänster.
Du kan inte teckna motorförsäkring på en bil du inte äger, no way. Och finansbolaget som äger bilen kommer slå bakut om du föreslår att de ska teckna motorgaranti på sin bil hos BSR för att du ska toktrimma den. Kontraktsbrott blir det också för alla avtal jag sett förbjuder trimning.

Det som gäller är att du trimmmar bilen utan att berätta för ägaren och ha bufferten till hands om det rasar. Chansen är ju väldigt grymt liten.

Där jag jobbar åkte en kille på 130.000 kr när han rasade motorn. Det blev många månader med löneavdrag innan det var betalt.

Vi snackar en ny bil som ägs av ett finasbolag, Du kan inte komma och snyftande dra fram en billig verkstad i skogen som sätter in en beggad billig utbytesmotor från skroten. Det blir så klart aktoriserad volvoverkstad som monterar ny originalmotor.

Du kan inte vinna något om du inte satsar lite själv och chansar lite. Chansen att det rasar är ju mikroskopisk.
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
av AndS
#1208941
Om du kollar ditt avtal gällande förmånsbil/leasing finns det mycket i det finstilta om just detta att "effektöka", så glöm alla garantier som optimerare erbjuder de är inget värda.
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1208953
Familyman skrev:Fick följande svar av Polestarpersonal ang. optimering av V90 D3 AWD:
”Hej,
Tack för visat intresse för Polestar optimering!
Tyvärr har vi ingen optimering till din bilmodell/motor
och vi har heller inga planer på att lansera någon.”


Jag förmodar att anledningen är för att D3 AWD
i grund och botten är en strypt version av D4:an.
Skulle Polestar släppa lös potentialen i D3 AWD,
så skulle D4:ans försäljning påverkas negativt.

Fick samma svar angående min D4 awd men att det då var D5ans försäljning som skulle påverkas förstås.

Tapatalking with my Samsung S7
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]