Moderator: Moderatorer

#1204735
Micce1980 skrev:fjohan82: Svänger förbi med min bil så får du ta hand om den :wink:

Får ta och prova den där smörjan :D Får ta slut på Meguiars Quick wax först dock
Allt är förhandlingsbart... :wink:
#1204995
Kört 40 mil mörkerkörning ikväll och skitat ner bilen med insekter.
Denna körning gjorde även att jag åter reflekterade över helljusets automatik. Ibland lyser allt när det är gatubelysning och stora reflekterande vägskyltar, ibland envisas den med att ha halvljus när det är totalt beckmörker. Tröttnade halvvägs och började blända på/av manuellt istället... :roll:
Imorgon blir det samma sträcka igen i mörker. Kanske dax för en LED-ramp...?
#1205087
fjohan:
Se till att få rengjort på insidan rutan vid sensorn/kameran eller vad det nu är för nåt, med isopropanol och en duk som inte luddar. Min bil blir så när det börjar bli lite (verkligen lite) smutsigt/dimmigt där. Brukar bli en extra varje år utöver servicen.
#1205094
TommyP86 skrev:fjohan:
Se till att få rengjort på insidan rutan vid sensorn/kameran eller vad det nu är för nåt, med isopropanol och en duk som inte luddar. Min bil blir så när det börjar bli lite (verkligen lite) smutsigt/dimmigt där. Brukar bli en extra varje år utöver servicen.
Tack för tipset!
Ska kolla om dom kan fixa det när den ska in för översyn av bromsarna...
#1205100
fjohan82 skrev: Denna körning gjorde även att jag åter reflekterade över helljusets automatik. Ibland lyser allt när det är gatubelysning och stora reflekterande vägskyltar, ibland envisas den med att ha halvljus när det är totalt beckmörker. Tröttnade halvvägs och började blända på/av manuellt istället... :roll:
Då förstår jag varför förra ägaren till min bil, bett verkstaden avaktivera det automatiska helljuset. Tänkte be dom aktivera det igen vid nästa service. Får fundera på om jag skall göra det :wink:
#1205120
SvenB skrev:
fjohan82 skrev: Denna körning gjorde även att jag åter reflekterade över helljusets automatik. Ibland lyser allt när det är gatubelysning och stora reflekterande vägskyltar, ibland envisas den med att ha halvljus när det är totalt beckmörker. Tröttnade halvvägs och började blända på/av manuellt istället... :roll:
Då förstår jag varför förra ägaren till min bil, bett verkstaden avaktivera det automatiska helljuset. Tänkte be dom aktivera det igen vid nästa service. Får fundera på om jag skall göra det :wink:
På min (som jag har förstått det) kan jag dock välja i en meny (bocka i/ur) om jag vill ha automatiken aktiverad eller ej.
Har inte testat, men antar att jag får samma funktion i AUTO-läget som när vredet är mot "halvljus-symbolen".
Min fungerade bra när bilen var ny, så jag ska testa med Tommys förslag på åtgärd.
Aktivera ditt och se hur du upplever ljuset... 8)
#1205387
Hade lite tid över på lunchen så det fick bli en snabbtvätt. Är tyvärr inte lika inbiten och kunnig som många här så det blev inget mer än snabbskrubb och avspolning. Men lite blankare blev den iaf :)
Spoiler »
#1205396
Oj! Första bilden här på en bil med vinter däck för denna säsongen? :wink: Du har ju i alla fall acceptabla vinterfälgar, en annan har de där trista som alla andra har "Oden", så trista att man knappt vil sätta på dem :) men det sitter nästan nya Hakka R2 på så däcken är i alla fall topp.

Men de fick en tvätt idag, de åker nog på om någon månad, en annan bor ju långt söder ut :wink: körde på med att spraya på diesel och borste men får nog gå på med tyngre grejer för att få det 100
IMG_3294.JPG
IMG_3294.JPG (245.89 KiB) Visad 9762 gånger
  • 1
  • 809
  • 810
  • 811
  • 812
  • 813
  • 1845

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]