Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1205097
1000nm lät ju inte jättetråkigt, lagom specs overall. Blir nog en lattjo kärra det där.
av Calva14
#1205103
Ja nu skulle man ju till och med ta steget och bli lite utav en miljötänkare genom att åtminstone skaffa en hybrid....
Användarvisningsbild
av V9097
#1205106
Den är ju obeskrivligt snygg!! Den är till och med ännu snyggare än Concept Coupe. Vad roligt detta är, äntligen går det framåt med svensk bilindustri. Tack Geely för att ni har vågat satsa.

Ska jag anmärka på något så är det att grillen ser ut som hämtad från en Peugeot. Men det är en randanmärkning, den är fruktansvärt snygg :-)-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1205118
grillchips skrev:1000nm lät ju inte jättetråkigt, lagom specs overall. Blir nog en lattjo kärra det där.
Var är det 1000 Nm någostans. På vevaxeln, vid hjulen, i elmotorn? En F1:a har ju bara 350 Nm på vevaxeln men är ju rätt kvick ändå?
Användarvisningsbild
av Rillee
#1205124
Fan va snygg synd att man är så fattig bara :(
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1205133
Tycker den ser ut att vara stöpt i standardformen för Grand Turismo GT bilar som Aston Martin, Jaguar, AMG GT osv och de ser ut som kopior på varandra.. Inget dåligt i det, tvärt om, för är riktigt snygga bilar.
av V60D5AWDPolestar
#1205137
Vikt? Hittar inga uppgifter om detta??
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1205139
VolvoB20 skrev:Tycker den ser ut att vara stöpt i standardformen för Grand Turismo GT bilar som Aston Martin, Jaguar, AMG GT osv och de ser ut som kopior på varandra.. Inget dåligt i det, tvärt om, för är riktigt snygga bilar.
+1

Det blev verkligen en ny P1800! #där satt den #hoppar upp o ner #dregel
Användarvisningsbild
av V9097
#1205140
VolvoB20 skrev:
grillchips skrev:1000nm lät ju inte jättetråkigt, lagom specs overall. Blir nog en lattjo kärra det där.
Var är det 1000 Nm någostans. På vevaxeln, vid hjulen, i elmotorn? En F1:a har ju bara 350 Nm på vevaxeln men är ju rätt kvick ändå?
Bra fråga, om jag spekulerar vilt så tror jag det är summan av vad alla motorer har för maximalt vridmoment vid deras optimala arbetspunkt/er. Det blir lite lustigt för bensinmotorn är ju växlad genom en 8-stegad automat, liksom ISG som sitter mellan bensinmotor och automatlåda.
De bakre elmotorernas moment är däremot troligen direkt på motoraxlarna.

Låt mig gissa ännu mer: bensinmotor 450Nm, ISG 50Nm, vardera bakre elmotor 200Nm. Summerar man detta får man 1000Nm, men man har summerat äpplen och päron, så vad det betyder kan diskuteras.
av Schmoyoho
#1205142
"Någon traditionell försäljning blir det inte. Bilarna ska hyras ut på två eller tre år. Allt ska ingå. Till och med hämtning och lämning för service hos utvalda Volvohandlare. När bilarna sedan returneras ska de därefter utbjudas till nya hyreskunder."
https://www.dn.se/ekonomi/motor/bildern ... -bilmarke/

Märklig strategi?
VolvoB20 skrev:Var är det 1000 Nm någostans. På vevaxeln, vid hjulen, i elmotorn? En F1:a har ju bara 350 Nm på vevaxeln men är ju rätt kvick ändå?
För T8 anger man förbränningsmotorns vrid på vevaxeln plus elmotorns vridmoment, är väl ganska standardform på hybridvrid?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 40

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]