- sön 15 okt 2017, 23:39
#1204814
Ang 25 l/100 km så oppfatter jeg det som den maksimale verdien måleren kan vise (av en eller annen grunn), snarere enn det maksimale forbruket.
Sent from my iPhone using Tapatalk
chezENGH skrev:Min lader også ganske fort. Sist helg kjørte jeg fra Sunnmøre til Fredrikstad, 655 km og 10 timer.Som andre skriver er det fysisk umulig å lade vha CHARGE uten å bruke mer bensin.
Turen gikk over to fjelloverganger med største høyde på 1342 moh. Jeg startet med fullt batteri, men valgte SAVE når det var 20 km restverdi.
Når jeg likevel måtte bruke mye bensin i stigninger byttet jeg til CHARGE. Da ladet jeg uten at jeg brukte mer bensin. Merket meg også at jeg ikke fikk momentanforbruket til å gå over 25 l/100 km, selv i kraftige stigninger.
Og nedover ladet jeg med «B». Totalt regenererte jeg 17,5 kWh de siste 460 km av turen som gikk over den siste fjellovergangen (Valdresflya).
Jeg har også god erfaring med å kjøre i CHARGE på motorvei i 110 km/t.
XC60 R Design T8
Kråkerøy, Norge
Ang 25 l/100 km så oppfatter jeg det som den maksimale verdien måleren kan vise (av en eller annen grunn), snarere enn det maksimale forbruket.
Sent from my iPhone using Tapatalk