Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1198665
Har hittat två olika produkter och vill prova någon av dessa för att rengöra min ljusa läder klädsel och ljusa plastinredning. Efter letande har jag hittat två alternativ men kan inte välja vilken. Någon som provat någon av dessa eller båda och kan ge lite åsikter/synpunkter/kritik?
Sedan behöver jag ett bilschampo och tog med två intressanta alternativ från pingens och bollnäs bilvård.

Från pingens.se (pingens.se)
Articlean - Interior clean 1l (inredning och läder rengöring)
Wash and gloss shampoo (bilschampo)

Från Bollnäs Bilvård (https://www.bollnasbilvard.se/)
BBV Fabric & Interior Cleaner 1L (inredning och läder rengöring)
BBV Bilschampo Arti + 1L (bilschampo)

Tänkte beställa något av dessa alternativ, allt från samma ställe. Eller om ni har andra tips för att rengöra ljusläderklädsel och ljus plast inredning i bilen.
Köpte även Gliptone Liquid Leather conditioner för att smörja in läderklädseln efter rengöringen ett medel som verkar fått bra kritik.
#1198672
Jag tror inte att det är jättekinkigt vilken interiörrengöring du köper så länge den är snäll mot lädret, dvs säljaren anger att den är ok för läder.

Fläcksuddarsvamp däremot är en magiskt bra produkt att använda ihop med rengöringen för att verkligen få det kliniskt rent i lädrets struktur. Min bil bytte nästan färg invändigt med sådana och Biltemas interiörrengöring.
#1198694
Värt att tänka på gällande såna svampar är att dom slipar ner materialet, så man bör inte trycka speciellt hårt (läs: så lite som möjligt, helst inget tryck alls).

På min förra ratt så slipade jag bort det yttre lagret efter några rengöringar, och det var ju inte speciellt snyggt ;(

Däremot så är dom som sagt väldigt bra på att få rent, om man behandlar dom med respekt ;p
#1198695
Jag tänker köpa några mirakelsvampar/multisvampar/fläcksuddarsvamp från clas ohlsson och använda dem försiktigt som någon nämnde. De ser ut att ha väldigt pris på dem 29kr för 4st.

Och här en video med Articlean - interior clean
#1198700
Steffe3 skrev:Värt att tänka på gällande såna svampar är att dom slipar ner materialet, så man bör inte trycka speciellt hårt (läs: så lite som möjligt, helst inget tryck alls).

På min förra ratt så slipade jag bort det yttre lagret efter några rengöringar, och det var ju inte speciellt snyggt ;(

Däremot så är dom som sagt väldigt bra på att få rent, om man behandlar dom med respekt ;p
Jo såklart. Förnuft och inte mer än nödvändigt är nog en bra inställning. I mitt fall var skiten gammal och ingrodd så det var bara att gnugga. Gör man det oftare lär det ju gå att komma undan utan sådan svamp.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]