- mån 11 sep 2017, 21:17
#1197313
Dagen började lite spännande då vår V50 2.0D -07 fick "gashäng" på väg till jobbet. Gick inte att stänga av med nyckeln så den gick på fullvarv till den självdog tillslut. Rök j*vlar..
Efter att ha googlat lite under dagen förstår jag att jag inte är ensam om detta problem. Frågan är ju hur man ska bemöta verkstaden om den nu ska in dit. Hur ser Volvo från centralt håll på detta problem..? Den har i nuläget gått ca 20k mil. Servad i vår ägo hos Rejmes från ca 8000mil. Partikelfiltret bytt av Rejems runt 12k mil.
Den står på jobbet och jag har tappat ur den gamla oljan som var full med diesel. Fyllt på ny och försökt att få igång den.. men den vill inte tända. Ser ut som det är massa luft i bänslesystemet, så ska försöka lufta imorn. Hur nu detta kan ha gått till ??:-/
Efter att ha googlat lite under dagen förstår jag att jag inte är ensam om detta problem. Frågan är ju hur man ska bemöta verkstaden om den nu ska in dit. Hur ser Volvo från centralt håll på detta problem..? Den har i nuläget gått ca 20k mil. Servad i vår ägo hos Rejmes från ca 8000mil. Partikelfiltret bytt av Rejems runt 12k mil.
Den står på jobbet och jag har tappat ur den gamla oljan som var full med diesel. Fyllt på ny och försökt att få igång den.. men den vill inte tända. Ser ut som det är massa luft i bänslesystemet, så ska försöka lufta imorn. Hur nu detta kan ha gått till ??:-/
V50 2.0D -07