Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo60
Precis hämtat ut min XC60 och till min förvåning så fungerar det inte att vinkla ytterbackspeglarna. Denna funktion har jag haft i alla mina bilar, skillnaden nu är att jag saknar elstol och vad jag har nu läst så behövs det minne för att den skall fungera.

Jag tog ingen backkamera heller för att jag trodde att det gick att vinkla speglarna. I specifikationen och sajten så står det att det skall gå och ingenting om elstol.

Min fru vägrar köra bilen nu då hon har det svårt att parkera, speciellt hemma hos oss för det är riktigt trångt.

Är det verkligen tillåtet att sälja bilar med fel spec?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Är det glaset du inte kan vinkla? Eller menar du att glaset ska vinklas när du lägger i backen?
av Volvo60
fjohan82 skrev:Är det glaset du inte kan vinkla? Eller menar du att glaset ska vinklas när du lägger i backen?
Hela spegeln.

"Elektriskt infällbara backspeglar

För parkering/körning i trånga utrymmen kan speglarna fällas in:

1. Tryck ner knapparna L och Rsamtidigt (nyckelläge måste vara lägst I).

2. Släpp dem efter ca 1 sekund. Speglarna stannar automatiskt i maximalt infällt läge."
Användarvisningsbild
av fjohan82
Volvo60 skrev:
fjohan82 skrev:Är det glaset du inte kan vinkla? Eller menar du att glaset ska vinklas när du lägger i backen?
Hela spegeln.

"Elektriskt infällbara backspeglar

För parkering/körning i trånga utrymmen kan speglarna fällas in:

1. Tryck ner knapparna L och Rsamtidigt (nyckelläge måste vara lägst I).

2. Släpp dem efter ca 1 sekund. Speglarna stannar automatiskt i maximalt infällt läge."
Du har symbolen för detta vid knapparna på dörrpanelen?
Fälls de in när du låser bilen? Kan du justera enskilt glas?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Vad är det för utrustningsnivå på bilen?
Funderar på om denna funktion ligger i något speciellt paket...
Screenshot_20170903-091304.png
Screenshot_20170903-091304.png (503.6 KiB) Visad 465 gånger
av Volvo60
Då såg det ut i min förra bil, v60 summum. Jag har nu en xc60 momentum. Men i dess beskrivning så står det att den funktionen skall finnas
Användarvisningsbild
av fjohan82
Volvo60 skrev:Då såg det ut i min förra bil, v60 summum. Jag har nu en xc60 momentum. Men i dess beskrivning så står det att den funktionen skall finnas
Jag ska inte svära på vilket, om det ska ingå i momentum eller ej, men är bilen helt ny kan det ha missats i monteringen. Sånt förekommer...
Användarvisningsbild
av fjohan82
PeterV60 skrev:Om du går in på My Car sedan inställningar så kommer du till en sida där du kan bocka i ifällning, nedvinkl. etc.
Men det är ju bara för att vinkla när man låser, vilket fungerar. TS vill kunna vinkla inifrån kupén med knapparna på dörrpanelen. Som jag uppfattar är det detta som inte går, symbolen finns inte på panelen.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]