Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Volvo_S60
K5054h skrev:Nåväl, min V70 är nu Ditecbehandlad med strålande resultat. Även Glastec fick jag med. :-)-)
Hade varit kul med några bilder. Så gött att hämta ut en nypolerad bil. :D
Användarvisningsbild
av K5054
Får väl fixa det i morgon... :D
Användarvisningsbild
av K5054
Lade upp en bild "Pelles Pärla, igen"... OBS det flotta Ditec-märket! :-)))))
av Lindfalas
NicklasO skrev:Enligt volvo så gäller inte lack garantin när något händer om man lagt en lackförsegling, det enligt info mailen på http://www.volvo.se

Och Ditecs lackgaranti kan man lika gärna slänga i papperskorgen, iof har inte volvo så mkt garanti att komma med heller men det är alltid nått..

Smartabs glansskydd/långtidsvax Silver One är godkänt att använda från alla tillverkare dock.

MVH/
Skit snack..
Finns inget sådat från volvo alls..
Som sagt har vi försökt få det skriftligt av Volvo men ej fått något..
Står heller inget instruktionsbökerna.
Smartab kan heller EJ visa att de skulle fått något godkännande från Vovlo.
Innan det blivit dokumenterat och bekräftat från Volvo är det bara ett segt rykte som "Viss" gillar att ta upp titt som tätt för de vill framstå som deras produkter är bättre..

Greetz
Användarvisningsbild
av forbo
Lämnade in bil V70 ganska direkt och fick den lackföreglad med Lahega Toughguard.

Fick ett liten fint märke på bakluckan som det står "Toughguard" på :)
Användarvisningsbild
av Funk
Det enda jag vet med säkerhet i frågan om vad som är godkänt eller inte är att Smartabs produkter används internt på Volvo Personvagnar. Både till rekond av salubilar och fordonsvård av pressbilar mm...

/Thomas
av Lindfalas
Funk skrev:Det enda jag vet med säkerhet i frågan om vad som är godkänt eller inte är att Smartabs produkter används internt på Volvo Personvagnar. Både till rekond av salubilar och fordonsvård av pressbilar mm...

/Thomas
Vilket skydd då??
Smartab har en del produkter.
Har iofs inte ens hört talas om detta trots att jag pratar med dem ganska ofta.

Greetz
Användarvisningsbild
av Funk
Skydd ? Om du menar långtidslackskydd/konservering, inget vad jag, vilket jag heller aldrig påstått..

Smartab generellt används på olika verkstäder inom hela Torslandaverken, dock inte alla. Både tvättkem till snabbtvättar samt till rekond och underhåll. Smartab ligger som ordinarie (långt ifrån enda) leverantör i Volvos interna beställningsystem. Smartabbussen är regelbunden gäst här...

/Thomas
av Lindfalas
Funk skrev:Skydd ? Om du menar långtidslackskydd/konservering, inget vad jag, vilket jag heller aldrig påstått..

Smartab generellt används på olika verkstäder inom hela Torslandaverken, dock inte alla. Både tvättkem till snabbtvättar samt till rekond och underhåll. Smartab ligger som ordinarie (långt ifrån enda) leverantör i Volvos interna beställningsystem. Smartabbussen är regelbunden gäst här...

/Thomas
Att man använder kem är inget kosstigt.
Det det som syftades på här var lackskydd, där du påstog att smartab har det på volvo bilar.
Nu verkar det ju som du ändrat dej.
Dumt att skapa ett till rykte när det ändå är så förvirrat redan.

Än så länge mig vetligen finns det INGET lackskydd som är godkänt av Volvo eller förbjudet av Volvo.
Jag lägger ju på lackskydd minst 1 gång i veckan på ny Volvo.
Även på Volvo som varit krockskadade och nylackade.
Inga problem med försäkringar helelr.
Även garanti ärenden på lacker från Volvo.
Inga probbs där heller.
Så man undrar varför detta rykte fortfarande cirkulerar, när det inte finns någon sanning i det?
Finns iofs ett enkelt svar på det.
Antagligen är det konkurerande företag som säljer lackskydd som gärna vill "rida" på denna våg och få sit lackskydd att verka bättre.

Greetz
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har inte ändrat mig alls, jag har aldrig påstått att man använder Smartabs lackskydd, jag påpekar bara att Smartabs produkter används flitigt på Torslandaverken, och är upplagda som godkänd leverantör...
Men att jag inte vet om det specifikt gäller lackkonservering. Fast jag kunde väl kanske formulerat mig tydligare på just den punkten.
Anledningen till att jag inte vet om man använder lackskydd är att jag inte jobbat på den avdelning som gör rekondjobb av begagnade salubilar. Men det kan jag kolla upp efter semestern...

/Thomas

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]