Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1188492
Lucif3r skrev:Vinge ser bra ut på V70N, men samtidigt ser det inte fult ut utan heller... Rails måste man ha på en kombi, blir på tok för mycket tak annars.
Det är en volvokombi, inte en strömlinjeformad sportbil :P
Jag tycker bara att det ser lite naket utan vinge. Det saknas liksom något. Rails tillför inget estetiskt och för mig personligen inget praktiskt heller. Dem gör det bara svårare att tvätta taket :lol:

Bild

Ja, det är väl lika bra att börja byta ut standardgrejerna direkt! 8) Ny packning till oljelocket, nytt bränslefilter, nya övre motorfästen och ett momentstag.

Bild

Såhär dammigt och jäkligt såg det ut när man öppnade huven. Frågade säljaren när jag var och tittade på bilen om den hade varit långtidsparkerad i ett grustag... Men med en pensel, tryckluft och lite medel så går det att komma rätt långt.

Bild

Såhär ser det ut under huven nu. Långt från rent, men klart mycket bättre. Håller på och funderar på om jag ska våga mig på en riktigt motortvätt med vatten eller inte. Det går ju att komma rätt långt med "torrtvätt" också. Lär för övrigt konstatera att det var större skillnad mellan 2,4t och 2,5T än jag trodde. Mer vrid på lägre varv och allmänt lite mer villig 8)

Förhoppningsvis så ska jag hinna byta bromsar fram och momentstaget denna vecka. Polering av strålkastare + dimljus finns också med på listan över saker jag skulle vilja hinna med.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1188505
Hehe så såg min förra bil med ut fram tills jag skulle sälja den, bilen innan med. Meken på Bilia skojade alltid med att bjuda på en motortvätt men det blev ju aldrig så =)

Skönt att det är någon som pysslar om den nu iaf :-)-)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1188550
Jag kräver ju inte att det ska vara kliniskt under huven, men någon gräns får det trots allt finnas :D På det stora hela verkar den ju vara skött på ett vettigt sätt, men just under huven var det en plump i protokollet
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1188627
Jisses, ja den var inte vacker under huven. Dock inte lika illa som min gamla 945a var vid köp. Den hade bokstavligen hö under huven :lol:

Ett hyffsat fräsht motorrum är skönt att ha av flera anledningar. Dels är det ju betydligt trevligare att skruva när det behövs, och dels är det ju mycket enklare att hålla koll på ev. läckage som kan uppstå.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1188660
Bild

Bytt ut alla blinkerslampor mot "osynliga" 8)
Lucif3r skrev:Ett hyffsat fräsht motorrum är skönt att ha av flera anledningar. Dels är det ju betydligt trevligare att skruva när det behövs, och dels är det ju mycket enklare att hålla koll på ev. läckage som kan uppstå.
...och om det uppstår läckage så slipper man geggan som blir av olja + damm/grus. Bara det är rätt skönt. Och så blir det lättare att sanera efter ett läckage. MEnd et är väl mera något man som entusiast tänker på. Många kör ju bara tills det inte går nå mer.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1189325
Bild

Skivorna fram var slut när jag köpte bilen. Men det är ju inga större konstigheter att byta. Och passa på att fetta in beläggen och glidpinnarna. Pinnarna satt som berget och var snustorra både fram och bak. Men nu verkar det som om att bromsarna bak börjar komma in i matchen igen. Ena sidan gick det tungt på innan och fälgen vart varm.

Bild

..och plockar man ändå av fälgarna är det lika bra att passa på att göra ren dem lite rejälare både in och utvändigt. Gick att få dem skapligt rena, men till vintern blir det polering och vax för att kunna hålla dem ren lättare.

Bild

Även nya nummerplåtar har trillat än. Den fram bytts direkt, men den bak gjorde motstånd. Eller ja, inte skylten men hållaren. Skruvarna sitter som berget och jag har ju väldigt begränsat med verktyg hemma så det får bli returmatch mot den vid tillfälle.

Bild

Hittade en vinge i rätt färg :) Ska rengöras och poleras lite innan montering.
av Jonnybcool
#1189334
Härligt med vinge :D Ser ut att vara en fin V70 du fått tag på.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1189436
Jonnybcool skrev:Härligt med vinge :D Ser ut att vara en fin V70 du fått tag på.
Kommer nog att bli bra. Skönt att hitta en i rätt färg som bara behöver lite polering så är den klar att montera :) Tackar :)
SBergdahl skrev:Min bakskylt var hopplös. Jag fick slipa ner skruvarna på utsidan och göra nya hål. Nu har jag iofs satt den med dubbelhäftande ändå.
Jag är rädd för att det kan behöva bli något i den stilen för mig med. Men den gamla solblekta hållaren från en bilfirma lär bort. Firman (antar jag) ska dock ha pluspoäng för att dem lagt på butyl(?) mellan skylt och hållare och dessutom över skruvskallarna. Så dem är ju fina, men jag antar att gängorna sitter där dem sitter.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]