Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hoookan
#1174404
Om man inte får montera dragkrok på V60 Polestar så finns de så klart inga täcklock för dragkroken eller hur.
Om du vill ha ett täcklock får du väl tillverka ett själv om du måste ha en dragkrog på en sådan bil, kan inte vara så svårt.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1174410
Om du bemödar dej läsa första inlägget frågar jag där om PPP-diffusorn är samma som polestar, för då skulle man såklart kunna använda det eventuella locket till den. PPP-diffusor är ett tillbehör till vanliga 60-serien.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1174486
Okej, tack så mycket. Nej det stämmer bra, det var ingen skönhet :) lite sjukt att det är vad som erbjuds, men men. Det får bli ett westfalia isåfall.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1174559
Att vissa eller många här anser det olämpligt har framgått. Men vad ska du köra och hur ofta? Man kan ju hyra n liten fjutt till bil med drag några gånger innan man landar på samma kostnad som vad ett komplett drag kostar eller ge en vän middag och god, kall dryck rätt många gånger innan man går back på en sådan uppgörelse och då också ha en "laglig" bil.

Själv har jag ju bara behövt drag 2ggr på 19 år men är ändå glad att det sitter ett avtagbart på nuvarande, om andan ändå skulle falla på :-)
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1174584
Japp. Tänkte först montera ett sånt på min egen v60, men tydligen är utformningen på diffusorn annorlunda efter facelift, polestar har "gamla" formen som inte viker uppåt så tidigt som de nya. (På de nya syns alltså det lilla man får ta ur bakifrån, vilket den inte gör på 11-13)

Men original är original, passar i förvaringsfrigoliten etc.
av Suplev60
#1446056
Hoookan skrev: sön 21 maj 2017, 10:21 Hitta en V60 Polestar 2017 i Göteborg, sökte på Transportstyrelsens app om bilen och det finns ingen data om hur mycket vikt man får ha på ett släp, verkar som att Polestar inte är godkänd eller att det inte går att montera dragkrok.
Är det samma med V60 Polestar med 3.0-motor?

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]

Står det någonstans på Volvos he[…]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej! Jag fick med problem med att bakluckan ej gic[…]