Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det jag menade var den nya men analoga displayen, den bör ju gå att uppgradera till en digital. Men att ta den gamla analoga till ny analog/digital går ju förstås inte. Tyvärr.
grillchips skrev:
Freddsan skrev: Går det att montera in en begagnad adaptiv digital display som denna  http://www.bildelsbasen.se/67-W1186426.html
I en Volvo V60 D2? Enligt Volvo på min lokala ort är de inte helt säkra att det ska funka så jag vänder mig ödmjukt till er experter :)
Du skriver att du har en '14, då har du isåfall den analoga displayen va? Eller är det en såndär liten "udda" variant som är gamla modellen av bilen men "nya" årsmodellen?

Analogt -> digitalt borde inte vara några problem.
Gamla (pre facelift) -> nya (facelift) går inte.
Tja :)
Jag har den här displayen Bild

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Som jag misstänkte, den nya displayen fast den analoga varianten av den.
Jag har svårt att se att Volvo skulle ha helt olika kabelstammar/dragningar för två olika instrument i samma modell, det blir ju ofta lite ineffektivt kostnadsmässigt.
Däremot har jag faktiskt inte läst om någon som bytt från den där till den digitala (heller inte letat, men det går garanterat att hitta trådar om det på Swedespeed osv), min spontana tanke är att det går. Måhända att det krävs lite mjukvara för att aktivera saker och ting, men oavsett så behöver du nog ratta in till Volvo med det nya huset för att få rätt miltal förutsatt att de inte ändrat så att det ligger lagrat i bilen istället för i huset.
Om du ska byta både skärm och instrumenthus så skulle jag först titta på hur mycket det kostar att byta bil. Inte omöjligt stt det blir både billigare och smidigare.
KrilleW skrev:Om du ska byta både skärm och instrumenthus så skulle jag först titta på hur mycket det kostar att byta bil. Inte omöjligt stt det blir både billigare och smidigare.
Det har jag redan gjort och än så länge är det billigare att uppgradera min. Har beställt en begagnad skärm från bildelsbasen tidigare idag så vi får se om verkstan lyckas få in den :) de blir inte att jag byter till en adaptiv display, har börjat undra på vad jag ska ha den till.. :)

Skickat från min E5823 via Tapatalk

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]