Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
#1167499
Sjukt irriterande när jag streamar musik i bilen via Bluetooth. Det hackar mellan varven ungefär som en gammal cd-spelare gjorde då man körde över broskarvar. Har prövat olika telefoner men samma sak ändå.

Bilen är nedanstående.

Någon annan? Eller någon som har en lösning på problemet vore ännu bättre.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1167542
KrilleW skrev:Sjukt irriterande när jag streamar musik i bilen via Bluetooth. Det hackar mellan varven ungefär som en gammal cd-spelare gjorde då man körde över broskarvar. Har prövat olika telefoner men samma sak ändå.

Bilen är nedanstående.

Någon annan? Eller någon som har en lösning på problemet vore ännu bättre.
Har du testat att få stereon uppdaterad?

Min hackade innan efter ca 30 min streaming..
#1167553
De flesta Androidtelefoner har problemet (Flesta Apple och ett fåtal Sony fungerar helt felfritt), verkar som telefonerna går ner i för djupt viloläge för att orka strömma i högre kvalitet. Kom efter KitKat 4.4 om jag minns rätt. Brukar hjälpa att stänga av andra appar, döda nätverk och gps, roota och sätta vissa bt flaggor, låsa frekvensen på processorn eller köra med någon screen-on app för att undvika viloläget.

Har testat i princip allt på min Note 3, i början kunde jag inte lyssna mer än 20 min, nu kan jag lyssna i princip obegränsat med ett par hack i timman.
Användarvisningsbild
av Derank
#1167557
Samsung S6,S7, Galaxy A5, Galaxy Express 2, Galaxa J5, Xperia Z3, Z5 och några älldre Xperia E1 och M modeller testat på mina 2 senaste bilar med sensus/connect utan probs.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1167606
DaltonSleeper skrev:De flesta Androidtelefoner har problemet (Flesta Apple och ett fåtal Sony fungerar helt felfritt), verkar som telefonerna går ner i för djupt viloläge för att orka strömma i högre kvalitet. Kom efter KitKat 4.4 om jag minns rätt. Brukar hjälpa att stänga av andra appar, döda nätverk och gps, roota och sätta vissa bt flaggor, låsa frekvensen på processorn eller köra med någon screen-on app för att undvika viloläget.

Har testat i princip allt på min Note 3, i början kunde jag inte lyssna mer än 20 min, nu kan jag lyssna i princip obegränsat med ett par hack i timman.
Det kan nog stämma. Jag bytte telefon i samband med att jag uppdaterade stereon..

Bytte från HTC one m8 till oneplus 3..
av KrilleW
#1167701
Samtliga telefoner jag testat med är iPhone. 6, 6S och 7 plus.

Får pröva åka till verkstaden och få en ny programvara i bilen då.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
#1167706
Inget hack här, men jag har 2 gånger råkat ut för att samtal via BT tappar volymen.
Har både en Android och en Iphone ansluten (privat + jobb) och ena gången var det
samtal via Android och andra gången via Iphone. Men det är alltså 2 samtal av många.

Men lite störande och jag vet inte riktigt vad jag kan göra åt det, troligen något som blev problem
i själva BT-överföringen. Jag hörde den som jag pratade med, men väldigt avlägset, tror dock inte
att den personen upplevde några problem.

Någon som råkat ut för liknande?
av superpin
#1167707
Har hack ibland också, samt att samtal via BT ibland sänker volymen så man precis hör att någon pratar men nästan omöjligt att höra vad som sägs. Kommer och går, men ibland får jag flytta samtalet till luren. Kör mestadels en HTC 10 som inte har något problem med andra bluetoothgrejer.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1167731
I min V40CC hackar det friskt när man streamar musik samtidigt som man är ansluten till bilens wi-fi hotspot. Volvo ÅF'en har gett upp....

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]