Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ice71 skrev:
Daniel73 skrev:Du kan väl köpa rdesign. En välja bort sportchassiet....
Går det? Sitter och bygger på nätet och där går det inte att välja bort....

Det har gått tidigare i alla fall.
Visserligen på V70 men ändå.
Jag skulle gå på summum för den är väldigt förlåtande på dåliga vägar.Dessutom får helskinn elstol med minne och det är suveränt om
är fler i familjen som kör bilen.Keyless skulle jag inte heller vilja vara utan.
har selv en 2012 mod XC60 R-design. SUVEREN bil. du BØR velge Rdesign , bedre stoler,bedre chassis snyggare bil "all over". du får el stolar på Rdesign
R design er i Norge uten tvil den med populære bilen av XC60.
hobby610 skrev:har selv en 2012 mod XC60 R-design. SUVEREN bil. du BØR velge Rdesign , bedre stoler,bedre chassis snyggare bil "all over". du får el stolar på Rdesign
R design er i Norge uten tvil den med populære bilen av XC60.
Smaken är som baken :wink:
På "gamla" XC60, dvs före facelift så är R-design ett måste i mitt tycke, rent utseendemässigt..
MY14 och framåt tycker jag Summum är betydligt snyggare, fronten ser billigare och mer "Kinetic" ut med helsvart plasrgrill och baken med två runda skortkärrehandtag ano 90-tal på R-design.... Men som sagt, det är vad JAG tycker! (Och jag överdriver, gillar R-design, men tycker Summum är ännu snyggare)
Däremot kan du få samma (sport) stolar i Summum och elstolar ingår INTE i R-design (i Sverige)... och skönare chassi i Summum (det är stötigt nog). Personligen, om det vore hårt sportigt chassi för snabb kurvkörning jag var ute efter så vore XC60 inte ett alternativ över huvud taget, det är ju trots allt en hög SUV.... men visst, det finns de som köper sänkningsfjädrar till sin SUV, så igen... En smaksak!
Kan tillägga, jag valde Summum och orginal 18" Leda! Tycker egentligen 20" Titania är absolut snyggaste fälgen och ville ha den... MEN tyckte det blev för stötigt och bullrigt med 20"!
På R-design tycker jag 20" är ett krav, ser helknasigt ut med 18" (acceptabelt på vintern, men INTE annars)! Så för mig var det enkelt: Summum med 18" för komfort vs R-design med 20" som var hårt och bullrigare... är helnöjd med mitt val och tycker den är stötig nog som den är, men visst "kasar" den en del om man trycker på i kurvorna, får se hur det blir utan dubbdäcken! Tycker absolut du borde försöka provköra inna du bestämmer dig....
Jag håller med dig där grålle1 R-design är ett måste fram till 2013 års modell.Själv tycker jag 2013 är den snyggaste R-designen med nya
växlel spaken auto.Efter faceliften 2014 så tycker jag att summum är snyggare .R-design ser lite ut som ford kuga i fronten med svarta plastbitar.
Tack igen för alla svar och tankar.
Velar som bara den fram och tillbaka. Kommer dock inte att hinna provköra innan i morgon.
Senaste dag att beställa är i morgon om jag ska få med klimat paketet och vinterdäck på köpet (Volvoanställd)
Lite inne på det där som jag skrev innan om att det inte finns så många R-Design till salu som Summum. Kanske kan vara mera lättsåld med en R-D?
Men kanske det är så att många fler vill ha en "vanlig" XC60 (Summum) så att den säljer sig ändå?
Får höra med säljaren i morgon hur han ser på ett kommande inbyte.
Har väl kanske nästan bestämt mig, men kul att höra era tankar.
En jätte nackdel med Summum är att R-Design klädseln i nubuck/läder inte finns att få. Den är RIKTIGT najs.
Mvh.
Klart du ska ha r-design.

Eftersom du tänkt tanken så kommer du nog ångra dig annars.

Summum är mer elegant men xc60 är ingen elegant bil utan passar bäst som röd rdesign enligt mig.

Skit i ev likheter med Ford kuga...
Ja. Nu är det klart
Blev en Summum D4 AWD Aut
Vit solid
Läder Sport Mörkgrå
Klimatpaket VOC
Lastpaket
Parkeringssensorer fram/bak
Leda Glossy Black sommar
Leda 18 Ljusgrå Dubbfria

Summa: 336700:-

Hade tänkt mig en R-Design ända tills jag kom till handlaren, men ändrade mig i sista stund.
Tror det blev bra ändå i slutändan. Tack ska ni ha för all input. :) :)
Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]