Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja jag har läst mycket gott om just A-kammen! Verkar ge ett väldigt brett register på B230FK/FT maskinerna, och det är precis det
jag är ute efter. :D

Har inte provat några andra kammar så länge jag kört turbo, men i min ungdom när jag körde sugmotor har jag testat det mesta i
kamväg.

Just VX blev helt klart en favorit för mig (alltså INTE VX3). Tillsammans med 531 topp, extraktorrör, 2,5" fullflödes och lättat svänghjul
blev B230E riktigt go att köra. Problemet var att man fick ta upp hål till spridarna i toppen. Köpte detta "trimpaket" till en 240GLT jag
hade i början på -90 talet. :)
Ska det vara toning så får det bara vara den som är ljusast, allt annat är bara opraktiskt för min del och sen för den delen så skulle det inte se något snyggt ut på min bil heller. Har aldrig direkt gillat det där med tonade rutor, men alla gillar ju olika :)

Du ska inte göra ett försök då med Biltemas tonings film? Jag menar det värsta som kan hända är att du får byta ruta och kanske en del av inredningen :mrgreen: :P :wink:
Jahapp! Börjar närma sig vår och påställning, bara två månader kvar nu räknar jag med. Har gjort vad som skulle göras i vinter, till
sommaren blir det som sagt proffstoning av skuffen samt ett kamremsbyte. Annars har jag inget vad jag vet på agendan för
kommande säsong mer än att njuta av bilen.
  • 1
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 291
Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]

AC & kylfläkt

men du såg väll om orginal kartongen va[…]

Med andra ord går inget att justera bak? […]