Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pelleplutt
Fick info från min handlare nu som sade att v.6 är sista beställningsveckan för XC60.
av grålle1
13 februari varar kampanjen på Rejmes till denna gång.. och med tanke på de långa leveranstiderna som är just nu så låter det ju inte helt orimligt... sista chansen alltså, bara att beställa :wink:
av pelleplutt
Ja, det brinner lite i knutarna. ;) Möte med säljaren på tisdag, förhoppningsvis får jag tag på en T6 att provköra innan dess.
av grålle1
Provade kollegans T6AWD... underbar att köra i mitt tycke... tyst, fin och vibrationsfri... och sen gott om kraft till ett skönt morrande ljud vid behov (ja, trots "bara" 4cyl).
Hade T5 funnits som AWD hade jag nog övervägt den, blev dock D4 AWD för mig, av ekonomiska skäl..
av pelleplutt
D4 AWD har ju ett klart bättre prisläge, men jag tror diesel vore väldigt dåligt för mig då jag kör nästan uteslutande korta resor. 9 km till jobbet, 1 km till ICA, o.s.v. Om T5 hade haft AWD vore det ju helt klart det bästa alternativet, men jag nojjar lite över andrahandsvärdet på en SUV utan AWD samt ev. torque steer med FWD. :)
av psi
ak84 skrev:Fick idag beräknad leveranstid ändrad från vecka 11 till vecka 10.
När beställde du?
av ak84
psi skrev:
ak84 skrev:Fick idag beräknad leveranstid ändrad från vecka 11 till vecka 10.
När beställde du?
Beställde 20/11 men ordern blev iväg skickad den 21/11
av pelleplutt
Såg en vad jag tror var Luminous Sand på vägen hem i dag, riktigt fin, starkare kontrast mellan lacken och styling kitet än vad det ser ut att vara på bilderna på Bygg din Volvo. Ganska svårt att välja mellan den, Osmium, Savile och Magic Blue.
av grålle1
Färg är inte lätt... det om något är ju en smaksak.. personligen skulle jag definitivt och utan att tveka ta en Osmium (Valde mellan det och vit, men gillar verkligen vita bilar nu... så hängde upp beslutet på att det ju var billigare med solid :roll: :lol: .... så skönt när man bara behöver övertyga sig själv och är så "lättlurad").
  • 1
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 203
Volvo Assistans - och sedan?

Gäller det här Volvo allmänt eller […]

Det är ju då en före detta sugis s[…]

Vi som beställt nya XC60

Har oxå beställt en XC60, hur lån[…]