- mån 23 jan 2017, 13:26
#1143331
Luftmassemätaren är jag säker på är rätt för alla siffror stämde gentemot den nu utbytta, i synnerhet signaturen 016.
Lambdasonden stämde på nästan - ja, dum i huvudet - alla plan utom kontakten som var två hanar istället för ursprungliga sondens två honor. Det löstes genom att skarva ihop nya sonden med den tidigare kontakten. Någonting har emellertid inte gått ända fram då lambdalampan lyser konstant, och nu i helgen ville rishögen inte ens starta. (igensotad p.g.a. ovannämnda klantarsligheter?). Kabellängd på 170cm är ett måste då jag inte ser hur jag skulle kunna ansluta sond i kontakt annars.
Hitta en lambda med honkontakt "specialaren för FD" har jag inte lyckats med, inte ens på skruvat.se och härmed ber jag om hjälp med detta. Är det en sådan Lennart visar bild på? Jag urskiljer kontakten så himla dåligt, men jag antar att det inte finns så många andra alternativ?
Felkoden är fortsatt "1-2-1"-
Slangen mellan spjällhus och LMM förmodar jag att det enda jag har att göra är att ta loss den helt och hållet och granska? Ingenting jag ser fram emot men måste ju utesluta så mycket jag kan.
Limp mode lyckades jag aldrig undersöka i helgen då bilen numer inte går alls! På't igen, som det heter.
Lambdasonden stämde på nästan - ja, dum i huvudet - alla plan utom kontakten som var två hanar istället för ursprungliga sondens två honor. Det löstes genom att skarva ihop nya sonden med den tidigare kontakten. Någonting har emellertid inte gått ända fram då lambdalampan lyser konstant, och nu i helgen ville rishögen inte ens starta. (igensotad p.g.a. ovannämnda klantarsligheter?). Kabellängd på 170cm är ett måste då jag inte ser hur jag skulle kunna ansluta sond i kontakt annars.
Hitta en lambda med honkontakt "specialaren för FD" har jag inte lyckats med, inte ens på skruvat.se och härmed ber jag om hjälp med detta. Är det en sådan Lennart visar bild på? Jag urskiljer kontakten så himla dåligt, men jag antar att det inte finns så många andra alternativ?
Felkoden är fortsatt "1-2-1"-
Slangen mellan spjällhus och LMM förmodar jag att det enda jag har att göra är att ta loss den helt och hållet och granska? Ingenting jag ser fram emot men måste ju utesluta så mycket jag kan.
Limp mode lyckades jag aldrig undersöka i helgen då bilen numer inte går alls! På't igen, som det heter.
Vilken fin volvo! Får man klappa..?