Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Håller på och monterar en 091-B i min V70 -99 men blir inte riktigt klok på hur man får kupéfläkten att starta. Jag har provat att skicka in 12V på pinne A20 i ECCn (som vad jag förstått ska vara för att trigga fläkten) och då hör jag att spjällen ställer om sig men kupéfläkten startar inte. Vad har jag missat? Jag har inte tänkt montera något tidur utan bara ett relä som håller igång värmaren i ~50 min från det att man ringer till ett GSM-relä i bilen. Antar att Tidur typ-4 endast startar värmaren vid lämplig tid beroende på temperaturen, så det borde jag väl inte behöva i mitt fall?
IMG_20170102_175349.jpg
IMG_20170102_175349.jpg (68.36 KiB) Visad 967 gånger
Yes den där har studerats noga :) Hittar dock inget mer än att man bara ska ansluta sig på en pinne på ECC-panelen. Skulle vara om VIDAs pin-lista är felaktig så att jag har fel pinne? Eller behöver man ny mjukvara till ECCn?
Svarar på min egen fråga nu efter att man haft lite kvalitétstid med multimetern.

Fläkt-strömställarmodulen (den t.v. om fläkten) och fläktmotorn får en matning från radioläget som inte är igång när man kör värmaren som parkeringsvärmare. Min tänkta lösning blir att koppla ett växlande relä som matar båda dessa när värmaren begärs aktiv. När värmaren ej är aktiv så kommer matningen via radioläget som vanligt. Borde väl funka?

Det börjar bli hög tid att bagageutrymm[…]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]

P0171

Visst sitter evap-ventil och kolkanister baktill v[…]

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]