Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1134670
När jag lackade mina strålkastartorkare passade jag på att motionera dem ordentligt med 5-56 efter att ha monterat av dem från bilen och innan jag lackade. Det gjorde susen. Det går att röra dem längre när de inte sitter på plats.
av chrisf
#1134672
Alright, bra att veta! Tack SBergdahl! :D Jo det är väl spolarslangen som hindrar full rörelse utåt förmodar jag, fast våra är mer som om du skulle böja ett metallstycke, de har kärvat ihop ordentligt, även fast de inte ser jätterostiga ut. De på 850n vi hade var värre, men de funkade bättre :P haha..

Får bli ett projekt framöver här, kanske snart :D
av chrisf
#1134730
Ja det är ju sant :P Men den går knappt mot glaset heller :(
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1134739
chrisf skrev:Blir en bevakning på denna! :D Riktigt fin bil med mycket roligt gjort och många fina bilder :) Lacken ser riktigt fin ut också!

Fråga om torkararmarna till strålkastarna, går dina lätt fram och tillbaka efter du målat dem? Svårt att förklara.. men när man drar ut dem till "serviceläge", det gångjärnet som sitter med en liten pinne nästan nere där torkararmen sitter fast på motorn..

Personligen hoppas jag på en ljudisolerings "guide" :D Inte för att våran låter jättemycket utifrån, men det går ju alltid att förbättra, så kan vara roligt att ha lite bilder att gå efter ;) :P
Lacken ser bättre ut på bild... Speciellt i skymning och i väl valda vinklar :D Jag får trycka in mina torkararmar mot glaset ibland, oftast på passagerarsidan. Har inte ens tittat på om det går att göra något åt det.
Ljudisolering i framdörrarna kan det kanske bli inom kort för en av högtalarna fram verkar ha gjort sitt.
av chrisf
#1134743
Klart man måste välja de bästa vinklarna :D Men ändå, det ser bra ut! Tycker jag åtminstone :D

Bra att veta, då är det vanligt med de torkararmarna då :P

Hoppas på ljudisolering i framdörrarna då :D Synd att en av högtalarna inte mår så bra dock :( hehe :P
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1135635
Bild

Nytvättad såhär efter julen. Har beställt lite grejer. Nytt luft- + kupefilter, torkarblad, högtalare till framdörrarna, adaptrar och lite ljuddämpningsmaterial. Sitter dessutom och spekulerar lite om jag ska slå till på en begagnad torkarmotor bak i hopp om att kunna börja se något bakåt. Börjar bli mycket på "önskelistan" nu: Torkarmotor bak, motor till kupefläkten, stötdämpare bak och nya sommardäck.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1135908
Vad har du köpt för dämpmaterial och var tänkte du sätta det?

Har du kollat så din torkarmotor verkligen är bortom räddning eller bara behöver smörjas? Min rörde sig inte alls men gick att rädda med fett och våld och har funkat klockrent ett par månader nu.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1135935
SBergdahl skrev:Vad har du köpt för dämpmaterial och var tänkte du sätta det?

Har du kollat så din torkarmotor verkligen är bortom räddning eller bara behöver smörjas? Min rörde sig inte alls men gick att rädda med fett och våld och har funkat klockrent ett par månader nu.
Det vart 2 st såna här: http://www.brl.se/sv/artiklar/silent-coat-startkit.html Har ju en massa vibrationsdämpande matta kvar sedan tidigare. Men dem där kiten verkade prisvärda och lär ge en rejäl skillnad hoppas jag. Vill man få ut mesta möjliga så räcker inte dem där kiten, men som uppgradering från original ser det väldigt intressant ut. Blir ju vibrationsdämpande matta mot ytterplåten och på innerplåten i dörren. Sen blir det matta isolerande matta mellan dörr och dörrsida. Bakom högtalarna blir det dubbla lager vibrationsdämpande matta och absorberande matta ovanpå det. Det är väl tanken i alla fall.

Nja, jag har ju kikat lite grann. Men nästa sak på tur är väl att mäta så det är ström fram till den och prova om det går att tvinga igång den. Men den har ju inte rört sig under tiden jag har ägt bilen så jag är skeptisk till att få igång den igen.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]