Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av the_dolph
Runt 2000-2500

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av the_dolph
Passade på att kolla vad som gömde sig bakom högtalargallren i dörrsidorna fram samt vid framrutan idag. Vid framrutan hittade jag följande, se bild. Bild . Vad är det, såg inte om det var ngt innanför.

Användarvisningsbild
av the_dolph
Hålet var ca 8 cm brett och ca 3 - 3,5cm djupt.

Användarvisningsbild
av the_dolph
Är det samma anslutning på alla högtalare och diskanter

Användarvisningsbild
av the_dolph
Hej! När det ser ut som denna bild, tänkte på kontakterna. Ser att det är 4 st. Är två till högtalaren och de andra två till diskanten eller hur är tanken. Orginalhögtalaren i min bil har enbart två kontakter. Kan jag ha denna med tanke på vad jag har innan i dörren?
Bild

Användarvisningsbild
av the_dolph
Eller är det enbart fyra stift för att du ska kunna ansluta dina två kontakter beroende på hur det ser ut med plats. Dvs två kontakter blir över. En på vänster och en på höger sida.

Användarvisningsbild
av frasse4
Ja det är gjort för att man lättare ska kunna koppla högtalare parallellt, exempelvis diskanter. Normalt kopplar man inte så utan man har ett delningsfilter så att man skickar lägre frekvenser (bas) till den stora högtalaren och just diskant till diskanten.

Det går faktiskt att köra utan delningsfilter också eftersom mekaniska begränsningar gör att den stora högtalaren bättre kommer att återge lägre frekvenser och diskanten högre
Användarvisningsbild
av the_dolph
Kan jag använda högtalaren på bilden i min dörrsida även fast jag bara har en kabel med en bred kontakt och en smal kontakt? Ser likadant ut som bilden från framrutan.

Motorhaveri s60 2.4T

Enda sättet att få svar är nog att[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]