Moderator: Moderatorer

SebSE skrev:
börne skrev:
grillchips skrev:Det är ju också som gjort för att få fula dörruppslag, sånt undviker man väl gärna tänker jag.
Jag anpassar min placerering av bilen i rutan just för att undvika så många dörruppslag som möjligt, skiter fullständigt i om bilen står rakt, snett eller ens i rutan osv, viktigast för mig är att den klarar sig! Kvantum där jag normalt handlar har överdrivet många platser så där är rätt enkelt att hålla sig långt från övriga då många ska stå så nära ingången det bara går!

Övriga platser där jag normalt parkerar, hemma eller på jobbet har jag inga problem med andra bilar. Finns ju lägen där man inte kan stå hur som helst heller & då får man ju bara snällt be till gud att övriga trafikanter inte bankar skiten ur mina dörrar :-O)
var inte dina argument "bla bla bla" ;)
Jo... nån låtsaspolis som talar om att man minsann ska stå mitt i rutan annars tvingar man ut den andra osv ger jag inget för, jag räddar min lack i första hand oavsett om man parkerar "fel".
Idag har jag vintersäkrat bilen.. sent ja, snart dax igen i sena april, men men.

Avfettning
Högtryckstvätt
Schampo
Microfiber(sämskinn)
Högtrycksluft för att få bort sista dropparna
Smörja in gummidetaljer
Inga asfaltsprickar, ingen orenhet någonstans på lacken.
På med hårdwax på hela lacken
Polera-av
Vänta 2 tim
Lackförsegling
Härda över natten

Eller rättare sagt, nu härdar han :)

En fråga, en del verkar skilja på lack skydd och vax?
jag kör alltid båda i följd, är det fel?
Före du la lackskydd hoppas jag du spritade av bilen så oljorna från polermedlet försvann. Allså användr isopropanol. Oftast ingen idé att sätta vax och lackskydd utan bara ett av dom.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
JonasElander skrev:Idag har jag vintersäkrat bilen.. sent ja, snart dax igen i sena april, men men.

Avfettning
Högtryckstvätt
Schampo
Microfiber(sämskinn)
Högtrycksluft för att få bort sista dropparna
Smörja in gummidetaljer
Inga asfaltsprickar, ingen orenhet någonstans på lacken.
På med hårdwax på hela lacken
Polera-av
Vänta 2 tim
Lackförsegling
Härda över natten

Eller rättare sagt, nu härdar han :)

En fråga, en del verkar skilja på lack skydd och vax?
jag kör alltid båda i följd, är det fel?
knussin skrev:Före du la lackskydd hoppas jag du spritade av bilen så oljorna från polermedlet försvann. Allså användr isopropanol. Oftast ingen idé att sätta vax och lackskydd utan bara ett av dom.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Jag kan inte se att han har använt något polermedel. Men jag tycker som du att det inte är nån mening att använda både lackskydd och vax. Men om man ska använda båda så ska lackskyddet på före vax. Lackskyddet får inget fäste över vaxet. Om man vill uppnå längsta hållbarhet bör lacken poleras och sedan spritas innan lackskyddet läggs på.
Påbörjat montering av originalsubwoofer i reservhjulsbaljan. Jäkla trångt det blev att få plats med alla bra- att-ha-grejer nu.

Punkalagningen gick in under säkringsboxens lucka inlindand i en trasa för att inte skramla. Nödblosset på andra sidan med varningstriangel och första förband. Hylsskaft till hjulbultar och varningstriangel nr 2 fick ligga kvar under sub:en. Domkraft och dragkrok ovanpå reservdäcket längst in.

Slutsteget till sub:en fick ligga ovanpå batteriboxen, får se om jag hittar på en bättre lösning där. Ska dra aux-kabel imorgon så får vi se hur det blev.
Senast redigerad av 1 SBergdahl, redigerad totalt 0 gånger.
SBergdahl skrev:Påbörjat montering av originalslutsteg i reservhjulsbaljan. Jäkla trångt det blev att få plats med alla bra- att-ha-grejer nu.

Punkalagningen gick in under säkringsboxens lucka inlindand i en trasa för att inte skramla. Nödblosset på andra sidan med varningstriangel och första förband. Hylsskaft till hjulbultar och varningstriangel nr 2 fick ligga kvar under sub:en. Domkraft och dragkrok ovanpå reservdäcket längst in.

Slutsteget till sub:en fick ligga ovanpå batteriboxen, får se om jag hittar på en bättre lösning där. Ska dra aux-kabel imorgon så får vi se hur det blev.
Monterat färdigt.

Än så länge drivs den på ena kanalen på ett bryggat 4-kanalssteg. Men det låter OK så det får funka tills vidare.

Återstår att läsa på lite om inställningarna i stereon och lämpliga delningsfrekvenser så tror jag nog att jag kan vara nöjd med ljudet i bilen sen.
Bokat tid för byte av bromsar och klossar bak kommande helg, skönt med ställen som man kan lämna till en lördag :-)-)
  • 1
  • 674
  • 675
  • 676
  • 677
  • 678
  • 1912
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]