Moderator: Moderatorer

Spolat av bilen i en själv-tvätt på hemvägen. Att en bil kan bli så smutsig på en vecka att skyltar och lampr knappt syns är sanslöst...
Den där mittenparkeraren var ju inte så bra på ställa sig mitt i sin ruta...[/quote]

Om utrymmet i och runt parkeringsrutorna hade ritats av någon intelligent människa så kunde varje bilist parkera sin bil precis vid den linjen som är på förarsidan. Då blir utrymmet lika för alla och ingen behöver stå snett eller mer åt den ena eller andra hållet. Alla följer den vänstra linjen om man kör in eller den högra om man hellre backar in på platsen. Hur enkelt som helst, och på detta sättet slipper man komma ut till sin bil bara för att upptäcka att man är tvungen att åla sig in eller klättra in på passagerarsidan.[/quote]

Och om alla hittade på egna system så skulle det se ut som i parkeringar i medelhavet. I Sverige är det kutym man ställer sig mitt i rutan :)[/quote]

Men när det bevisligen inte fungerar så, utan en del ställer sig lite hur som helst kanske man borde tänka ett steg längre och utbilda redan på körskolorna efter en fungerande princip. Idag när många väljer cityjeepar och parkeringsplatserna inte har växt i samma hastighet som bilarna har så växer problemet och även parkeringsskadorna kommer att öka markant.
Exyzäta skrev:Den där mittenparkeraren var ju inte så bra på ställa sig mitt i sin ruta...
Om utrymmet i och runt parkeringsrutorna hade ritats av någon intelligent människa så kunde varje bilist parkera sin bil precis vid den linjen som är på förarsidan. Då blir utrymmet lika för alla och ingen behöver stå snett eller mer åt den ena eller andra hållet. Alla följer den vänstra linjen om man kör in eller den högra om man hellre backar in på platsen. Hur enkelt som helst, och på detta sättet slipper man komma ut till sin bil bara för att upptäcka att man är tvungen att åla sig in eller klättra in på passagerarsidan.[/quote]

Och om alla hittade på egna system så skulle det se ut som i parkeringar i medelhavet. I Sverige är det kutym man ställer sig mitt i rutan :)[/quote]

Men när det bevisligen inte fungerar så, utan en del ställer sig lite hur som helst kanske man borde tänka ett steg längre och utbilda redan på körskolorna efter en fungerande princip. Idag när många väljer cityjeepar och parkeringsplatserna inte har växt i samma hastighet som bilarna har så växer problemet och även parkeringsskadorna kommer att öka markant.[/quote]
Problemet finns inte om alla tänker efter och visar lite hänsyn. Det är dock två svåra saker att utbilda i.

Står bilarna på båda sidor snett? Ja då får man snällt ställa sig snett så att alla kommer i och ur sina bilar. Kan man ställa sig lite mindre snett är det bonus. Att ställa sig rakt bara för men då stänga in någon att är typiskt onödigt.
SBergdahl skrev: Står bilarna på båda sidor snett? Ja då får man snällt ställa sig snett så att alla kommer i och ur sina bilar. Kan man ställa sig lite mindre snett är det bonus. Att ställa sig rakt bara för men då stänga in någon att är typiskt onödigt.
Det är ju också som gjort för att få fula dörruppslag, sånt undviker man väl gärna tänker jag.
grillchips skrev:Det är ju också som gjort för att få fula dörruppslag, sånt undviker man väl gärna tänker jag.
Jag anpassar min placerering av bilen i rutan just för att undvika så många dörruppslag som möjligt, skiter fullständigt i om bilen står rakt, snett eller ens i rutan osv, viktigast för mig är att den klarar sig! Kvantum där jag normalt handlar har överdrivet många platser så där är rätt enkelt att hålla sig långt från övriga då många ska stå så nära ingången det bara går!

Övriga platser där jag normalt parkerar, hemma eller på jobbet har jag inga problem med andra bilar. Finns ju lägen där man inte kan stå hur som helst heller & då får man ju bara snällt be till gud att övriga trafikanter inte bankar skiten ur mina dörrar :-O)
Användarvisningsbild
av SebSE
börne skrev:
grillchips skrev:Det är ju också som gjort för att få fula dörruppslag, sånt undviker man väl gärna tänker jag.
Jag anpassar min placerering av bilen i rutan just för att undvika så många dörruppslag som möjligt, skiter fullständigt i om bilen står rakt, snett eller ens i rutan osv, viktigast för mig är att den klarar sig! Kvantum där jag normalt handlar har överdrivet många platser så där är rätt enkelt att hålla sig långt från övriga då många ska stå så nära ingången det bara går!

Övriga platser där jag normalt parkerar, hemma eller på jobbet har jag inga problem med andra bilar. Finns ju lägen där man inte kan stå hur som helst heller & då får man ju bara snällt be till gud att övriga trafikanter inte bankar skiten ur mina dörrar :-O)
var inte dina argument "bla bla bla" ;)
Åkt o beställt lite grejer till bieln! Vart bakre stänkskydd, transmissionsolja och bakaxelolja! Hoppas bara man är ledig nästa helg..
Sen passade man även på att provsitta ett par v90 :-O) VILL HA! Helst skulle man vilja ha en XC90 eller alla bilar i bilhallen :?:
  • 1
  • 673
  • 674
  • 675
  • 676
  • 677
  • 1912
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]