Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chasba
#1128928
Etter litt tenking gikk jeg for det enkleste (vel, for en med ti tomler) og bestilte CTEK-kabelen over med sikring. Den delen vil uansett være under panseret da jeg bruker skjøtekabel videre til fronten. Bytter bare ut den som jeg har i dag som ikke har sikring. Satser på at det fungerer bra, så det blir montering neste uke. :)

Takk for tips om bruk av sikring, dette er åpenbart det smarte valget. :roll:
#1128982
Tack för ett bra tips! Blev så sugen så jag var och köpte mig en ctek laddare (mxs 5.0) igår med en massa snabbkopplingar. Har monterat på två fyrhjulingarna och på vattenskotern än så länge. Till helgen blir det att montera enligt ditt tips i grillen på XC70 :) Jag kommer dock att göra eget kablage och säkra av det intill batteriet! Hur är det, vart kopplar man in det på batteriet? Har nått minne av att det var lite special på dessa bilar? Eller är det helt enkelt + på + och - på - direkt på batteriet?
Användarvisningsbild
av chasba
#1129008
Det er sikkert mange måter og steder å løse dette på, men pluss henter jeg fra batteriet.

Minus/jord henter jeg fra gods/karosseri, bak sikringsboksen (jeg har ikke bilen i nærheten, så får dessverre ikke tatt bilder)

Det fungerer ihvertfall bra på min bil, så kan anbefale denne måten. Henter man minus/jord på batteriet, så får man feilmelding i displayet.
Senast redigerad av 2 chasba, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av chasba
#1131168
Nå er jeg tilbake ved bilen, så jeg har i dag montert ny CTEK ladeledning med 15A sikring (art. nr. 56-629). Fant samtidig en annen plass for montering av eyelet-kobling for minus/jord som er mer skjult, under batteridekselet (minussiden).

EDIT: Som et direkte resultat av at jeg er en glad amatør som må feile et par ganger, så var det nye punktet til minus/jord ikke godt nok.
Ny plass er ved dempertårnet på førersiden.
1-edit.jpg
1-edit.jpg (205.6 KiB) Visad 1884 gånger
Den nye ladeledningen fra CTEK har visning for batteriets ladenivå, så det kommer godt med. :-)-)
2.jpg
2.jpg (198.7 KiB) Visad 1881 gånger
av chrisf
#1140855
Alldeles för vacker! :D
Användarvisningsbild
av chasba
#1148755
Takk så mye, chrisf! Kan ikke være uenig med deg. :)

Det har blitt lite kjøring i det siste, men fikk tatt en liten snartur i dag i det som må kalles finvær her i nord. Et lite snapshot:
Drive1.jpg
Drive1.jpg (203.73 KiB) Visad 1192 gånger
Electric Silver fortsetter å overraske positivt. :D
Senast redigerad av 1 chasba, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]