Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chasba
#1117244
Jeg borret først to svært små hull i grillen, lengst bak i det valgte hullet for å få det så diskret som mulig. Hullene er nærmest umulig å se, selv uten at koblingspunktet er lagt opp. Ikke mulig å se etter, så det var meget bra! Deretter tok jeg det minste buntbandet jeg kunne finne og laget et løkke rundt koblingspunktet og gjennom de to små hullene. Easy peasy.

Selv er jeg veldig fornøyd, og løsningen må nødvendigvis ikke være permanent om man ikke ønsker. :)
Ladeløsning5.jpg
Ladeløsning5.jpg (120.72 KiB) Visad 1745 gånger
Ladeløsning4.jpg
Ladeløsning4.jpg (502.55 KiB) Visad 2447 gånger
Ladeløsning3.jpg
Ladeløsning3.jpg (213.98 KiB) Visad 1745 gånger
Ladeløsning2.jpg
Ladeløsning2.jpg (381.95 KiB) Visad 2446 gånger
Ladeløsning1.jpg
Ladeløsning1.jpg (317.17 KiB) Visad 2447 gånger
Senast redigerad av 1 chasba, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av poseidon
#1117356
Snyggt! jag är dock lite orolig över det där C-tek locket. På min korta kabel så sitter gummilocket väldigt dåligt så jag drar en tejp över allt när jag laddat klart. Man vill ju inte gärna kortsluta.
Användarvisningsbild
av chasba
#1117391
poseidon skrev:Snyggt! jag är dock lite orolig över det där C-tek locket. På min korta kabel så sitter gummilocket väldigt dåligt så jag drar en tejp över allt när jag laddat klart. Man vill ju inte gärna kortsluta.
Jeg tenkte på akkurat det samme da jeg skulle gå i gang, om hetten/locket ville holde seg på plass i det daglige, ev. vanninntrengning. Forsøkte derfor å dra i både festet som holder hetten og selve hetten, det sitter meget bra hos meg. Det er en mothake på tilkoblingspunktet som tar tak i gummien på hetten, samt at det kommer et lite klikk når hetten blir satt skikkelig på plass. Det står også på CTEK sine sider at kapslingsgraden er IP65, så med litt hensyn ifm. høytrykkvask så bør det går bra. :-)-)

Likevel, jeg kommer til å være veldig nøye med å feste hetten ordentlig. :wink:
Hette-hake.PNG
Hette-hake.PNG (87.18 KiB) Visad 6853 gånger
Användarvisningsbild
av chasba
#1124617
Volvo har nylig sluppet ny kartoppdatering, så da må man jo kaste seg rundt og få oppdatert. :)

Informasjon om kartdataen som inngår:

Publisert 04.11.2016
Versjon 31489567
CD-database MCA/15/29

Kartoppdatering.jpg
Kartoppdatering.jpg (365.28 KiB) Visad 2431 gånger
#1128486
poseidon skrev:Snyggt! jag är dock lite orolig över det där C-tek locket. På min korta kabel så sitter gummilocket väldigt dåligt så jag drar en tejp över allt när jag laddat klart. Man vill ju inte gärna kortsluta.
Sitter väl en säkring på kablaget?
Användarvisningsbild
av chasba
#1128518
Statsminister skrev:Sitter väl en säkring på kablaget?
Jeg bruker følgende tilbehør til min CTEK-lader:
CTEK.png
CTEK.png (54.04 KiB) Visad 1540 gånger
Vet dessverre ikke om det finnes et tilsvarende kabelsett med sikring.

Jeg kan for øvrig legge til at installasjonen min fortsatt fungerer som tiltenkt. Fornøyd med det. :-)
Senast redigerad av 2 chasba, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1128574
Man bör ju ha en säkring på intagskabelns plusledning, så nära batteriets pluspol som möjligt.

Speciellt när intaget sitter på ett så pass utsatt läge. Det behöver inte vara salt, regn och snö som kortsluter kontaktstycket, det kan mycket väl vara en illasinnad person, med bilbrand som följd.
Användarvisningsbild
av chasba
#1128580
Ja, jeg er helt enig i at det hadde vært det beste. Vurderer å kjøpe en slik (se produktdata her):
ctek56-629.jpg
ctek56-629.jpg (161.46 KiB) Visad 2169 gånger
Vil det være en tilstrekkelig løsning?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1128651
Absolut! Däremot kan ju de blinkande dioderna dra ögonen till sig, vilket kanske inte är så positivt. Det enklaste och "bästa" är väl att använda den du har och bara komplettera med en säkringshållare på den röda kabeln.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000016466/
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]