Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
wissel skrev:På mina bilar plockar jag bort dessa plastschabrak o slänger dom. Det är ju bare en luftstyrning
det handlar om.
Resultatet blir att skiten/sprutet inte "trycks upp" mot motorrummet. = Renare under huven.
Dom gör sig bäst på tippen.
Jag trodde att denna "hasplåt" HINDRADE skiten att komma in i motorrummet. En passat jag hade lossnade detta skydd i framkanten, så jag slet loss det. Då blev i alla fall det motorrummet skitigt så in i .... sjutton.
av Schmoyoho
Borde väl hjälpa med varmhållningen också. Borde ju försvinna mycket mer värme om den saknas om det både kommer in luft genom grillen som lättare tar sig ut nedåt samtidigt som luft passerar under. Särskilt om det därtill är en diesel.
Användarvisningsbild
av wissel
Kan mycket väl tänka mig att varmhållningen påverkas på dieselmotorerna.
jag har inte märkt något speciellt kanske kanske jag får köra 500 meter extra nu innan värmen är exakt!
Men det är vanskligt att bedöma då det är många faktorer som avgör, men renare under huven det är jag 100 på.
av petherf
Finns tydligen inte på alla xc60, min skulle det finnas på.
Var till verkstan i dag och som jag misstänkte så kom dom inte ihåg 6 månader men som meken sa VI glömmer aldrig någonting! Men skyddet behövs ej och eftersom jag byter bil Vecka 20 så får det vara. En ny kostar ca 1200+ skruvar
av Niclas
Tur att de är ärliga och säger att de aldrig glömmer något....

En bekant till mig hade bilen på service för ett tag sedan och den mekanikern glömde skruva på locket till motoroljan, vilket gjorde att när han provkörde bilen så sprutade all olja ut i motorrummet och motorn skar :oops: Som tur va, så ringde mekanikern på en gång och sa att vi löser detta. Han fick en ny(begagnad) motor, som tur va.

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]