Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Helblodsprinsen
KrilleW skrev:Det finns ett datum som är spikat hur länge man får göra förändringar i sin beställning. Hur långt efter detta datum har era bilar byggts?
Sista ändringsdatum 24/10. Byggd 19-20/11. Så 4 veckor.
av Helblodsprinsen
Mos24 skrev:
KrilleW skrev:Det finns ett datum som är spikat hur länge man får göra förändringar i sin beställning. Hur långt efter detta datum har era bilar byggts?
Min XC60 hade sista datum för ändring av bilorder den 2016-10-06 och byggd i Gent den 2016-11-12.
Och min beräknade leveransvecka är nu vecka 50.
har pendlat mellan vecka 49 och 50 under hela resan.
Och jag får hämta den onsdag nästa vecka. (Vecka 48)
Tid till leverans så står det 2 veckor och här är verkligheten 1 vecka.
Om jag ska tro min säljare så kommer det att bli så även för mig. Minvolvo säger v.50 men säljaren säger i början av v.49 (leverans till ÅF i slutet av v.48).
av linnnet
Jag tror att leveranstiderna kommer förlängas nu. Min ÅF har haft extrema mängder Volvo-ordrar (framförallt XC60) under Vinterdäckskampanjen. Ser det likadant ut på andra ÅF så lär det påverka leveranstiderna.
av MB77
linnnet skrev:Jag tror att leveranstiderna kommer förlängas nu. Min ÅF har haft extrema mängder Volvo-ordrar (framförallt XC60) under Vinterdäckskampanjen. Ser det likadant ut på andra ÅF så lär det påverka leveranstiderna.
Kollar man här så kan man se att leveranstiden nu för en XC60 nu ligger i Mars-April, så den har absolut förlängts.
https://volvobil.se/foermaansbil/prelim ... nformation
av Reneras
Hur lång tid tar det innan en XC60 är inne i Volvos system efter man har lagt order?, man kan följa bilen genom produktionen precis som tidigare?. :lol:
av Mos24
Reneras skrev:Hur lång tid tar det innan en XC60 är inne i Volvos system efter man har lagt order?, man kan följa bilen genom produktionen precis som tidigare?. :lol:
För mig tog det 1 vecka.
Beställde bilen en måndag och måndagen efter såg jag bilen på "Min Volvo"
av ak84
Reneras skrev:Hur lång tid tar det innan en XC60 är inne i Volvos system efter man har lagt order?, man kan följa bilen genom produktionen precis som tidigare?. :lol:
Ordern skickades iväg idag förmiddag och på eftermiddagen kunde jag se den på min Volvo. Leverans v11 står det just nu
av Reneras
Nu kom jag in på min sida, min XC60 har 5 månaders leveranstid, planerad leverans vecka 15 sedan skall väl bilhandlaren ha två veckor innan leverans så då hämtar jag ut den i början på maj. Det var väldigt lång tid, känns sjukt långt borta....Maj..... :shock: :shock:
  • 1
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 203
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]