NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av akterspegel
Var hos min lokala Volvo-verkstad och ville läsa ut samt nolla felkoder för att se om det var så enkelt men det ville dom inte göra utan de sade att jag skulle boka tid och lämna in bilen för felsökning, försökte diskutera men det var lönlöst så jag har beställt ett Vida-kit nu som är påväg. :)
Användarvisningsbild
av akterspegel
En fråga till om funktionen.
Det sitter en vanlig generator på 150A vad jag har sett.
Brukar inte start/stoppmotorer ha en större kombinerad startmotor/generator?
Betyder det att det sitter en helt vanlig startmotor?
Borde inte den ta stryk av en massa starter?
av ThunderAce
De flesta generatorer som jag hittar är på 120A så om du har 150A generator så ska de vara rätt
Men jag blir fundersam vad du menar när du säger kombinerad generator/startmotor till SS bilar?
Användarvisningsbild
av akterspegel
ThunderAce skrev:De flesta generatorer som jag hittar är på 120A så om du har 150A generator så ska de vara rätt
Men jag blir fundersam vad du menar när du säger kombinerad generator/startmotor till SS bilar?
Jag är inte alls insatt detta som du märker men "någonstans" har jag läst om ss-motorer och att de har en annorlunda startmekanism då den traditionella inte är konstruerad för så frekventa starter. så är kanske inte fallet? är startmoror/generator helt vanliga komponenter precis som på en bil utan ss?

Hör och häpna förresten. jag har kört en del längre sträckor i helgen och när jag kom hem efter sista turen så autostoppade motorn, jag har inte fått igång vida än så jag har inte gjort något mer än bara kört. flummigt! Kanske hade bilen stått länge när jag köpte den och ss-batteriet var urladdat och det tog ett tag innan det vaknade till liv och då behövdes inte några felkoder raderas utan den började fungera av sig själv!?

För din årsmodell säger använ[…]

Urkopplad kabel/rör?

Diesel? Är slangen är hård plast[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är […]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Hej allihopa! Jag önskar lite inputs. Jag […]