Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoFrälst00
någon som vet orginalnummer för lambdasont till katalysatorn bank1 volvo v70 bensinare utan turbo, automat 140 hk årsmodell 04a. försökt söka på nätet bilia m.m men hittar ej.
Användarvisningsbild
av Jazzy
Har inte stenkoll på detta, men skulle tro att med hjälp av bilens VIN-nummer så kan man hitta det i Vida :)
av VolvoFrälst00
tusen tack för info, vin nummer ? vida ? vart hittar man vida bor han i sthlm ? hahah skoja bara lät kul i huvudet. vida är volvos program förstår jag har ej tillgång till den, kan jag se vin nummer på bil papprerna ?
av v70t4y2000
Bästa är väl att ta bort den och kolla Type o nummer på den. ( Borde vara Fabrikat Denso tror jag )
Om det nu är originalet som sitter där nu såklart.

Är ju oxo ingen Turbo så "Reglersonden" sitter bra till för borttagning innefrån motorrummet.
Senast redigerad av 1 v70t4y2000, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Jazzy
VolvoFrälst00 skrev:tusen tack för info, vin nummer ? vida ? vart hittar man vida bor han i sthlm ? hahah skoja bara lät kul i huvudet. vida är volvos program förstår jag har ej tillgång till den, kan jag se vin nummer på bil papprerna ?
Bilens VIN-nummer står åtminstone på instrumentbrädan framför ratten. Du kan läsa det från utsidan. Står säkert i något papper också :D Kan säkert hjälpa dig med detta om du skickar VIN-numret i PM till mig. Annars kan du nog också göra som v70t4y2000 säger :)
av sensonic
Chassinummer: Orkar man inte gå ut till bilen är det bara att gå in på skruvat.se och mata in sitt regnummer. Klicka på "Mer bilinfo" så kommer det upp. Sedan går det lätt i VIDA ja.
av sensonic
Riktigt rörigt i VIDA, jag har svårt att tyda listan tyvärr för det intervaller där ditt chassinummer hör hemma.

Min bästa GISSNING är:
-Främre lambda originalnummer 8658237
-Bakre lambda originalnummer hittar ej vettig uppgift.

För vissa chasinummerintervall finns det bara en sensor som kallas "intermediate", för övriga finns det front resp rear. Någon annan med VIDA som kan dubbelkolla? Annars tror jag du ska maila affären du ska handla med och låta dem avgöra. Alt fråga i volvoverkstaden.
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??