- tor 10 nov 2016, 20:20
Har problem med värmen nu i bilen. Det blir lite varmt i luftmunstyckena men långt ifrån så varma som det ska bli.
tempmätaren går upp till hälften som den skall så termostaten är nog ok. Min bränslevärmare funkar ej heller, men det kanske inte har något sammanhang. Om man ställer PARKERINGSVÄRMAREN I LÄGE PÅ, så hör man att något surrar igång och går i ca 30-45 sek sedan slutar det och den slår ifrån till PARKERINGSVÄRMARE AV.
Är tacksam för tips att börja felsöka.
// Fredrik
tempmätaren går upp till hälften som den skall så termostaten är nog ok. Min bränslevärmare funkar ej heller, men det kanske inte har något sammanhang. Om man ställer PARKERINGSVÄRMAREN I LÄGE PÅ, så hör man att något surrar igång och går i ca 30-45 sek sedan slutar det och den slår ifrån till PARKERINGSVÄRMARE AV.
Är tacksam för tips att börja felsöka.
// Fredrik
På min S80 -00 bytte jag termostaten för att nålen låg en bit under mitten vid körning i minusgrader. Värmen i bilen var det dock inget som helst fel på vid dessa tillfällen. Så det borde rimligtvis vara något annat som spökar än just den faktiska värmen på vattnet.
- By roggabear