- fre 04 nov 2016, 07:48
Ja men till V60 står det tydligt på hemsidan vad som gäller. Det är till XC60 det är otydligt vad man får.
Moderator: Moderatorer
BennyL skrev:Jag har LKA och tycker att den är sådär. På bra vägar som är torra och breda fungerar det förträffligt, men om vägen är smal och krokig och om det är blött eller vägen är lappad och lagad så tycker jag att den "rattar" för lite allt möjligt och på en smal väg är det läskigt att den vill bryta in mig mot mitten av vägen fast jag vill hålla ut vid ett möte så jag väljer funktionen aktivt, dvs, slår på eller av den under olika förutsättningar.Lät ju som den är lite känslig, men användbar trots allt. Och du hade också V60... Kan det vara så att alla XC60 saknar funktionen?
Sedan är den i ärlighetens namn ganska vinglig på att hålla bilen innanför sträcken och lite sen och hårdhänt när den väl griper in, man blir ibland lite överrumplad av den, fast funktionen ÄR egentligen bra
petegbg skrev:Misstänker tyvärr det.. Men jag har aldrig provkört en med VEA (som jag beställt), bara gamla motorn med AWD. SÅ man kan ju alltid hoppas på att det finns det VEA på XC60. Skulle i alla fall hellre ta vibration i ratten än pipet.BennyL skrev:Jag har LKA och tycker att den är sådär. På bra vägar som är torra och breda fungerar det förträffligt, men om vägen är smal och krokig och om det är blött eller vägen är lappad och lagad så tycker jag att den "rattar" för lite allt möjligt och på en smal väg är det läskigt att den vill bryta in mig mot mitten av vägen fast jag vill hålla ut vid ett möte så jag väljer funktionen aktivt, dvs, slår på eller av den under olika förutsättningar.Lät ju som den är lite känslig, men användbar trots allt. Och du hade också V60... Kan det vara så att alla XC60 saknar funktionen?
Sedan är den i ärlighetens namn ganska vinglig på att hålla bilen innanför sträcken och lite sen och hårdhänt när den väl griper in, man blir ibland lite överrumplad av den, fast funktionen ÄR egentligen bra
matthh skrev:Jag har en XC60 Classic VEA och vill bara bekräfta att det bara är LDW på den. Alltså inga skakningar i ratten eller automatisk styrning.Tack, då vet vi hur det är på Classic modellen. Då återstår bara frågan om det har funnits tidigare?