Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det var inte det jag menade.
För att få uppdateringen som gör att man kan uppdatera navigatorn, som man redan har (RTI), via USB, istället för att behöva köpa DVD-skivor, så kan det behövas en förberedande uppdatering, innan man kan tanka in den här specifika uppdateringen. När väl detta är gjort, får man ladda ner kartorna från nätet istället för att få dem serverade i DVD-paket. Som motprestation behöver man inte betala för kartuppdateringarna i fortsättningen, utan bara för möjligheten att ladda in dem själv, men det är en engångskostnad.

Lägga till navigation i efterhand, i bilar som inte har det, det kan man göra. Men i praktiken bara i bilar som har så kallad RTI-förberedelse. GPS-antenn och vad det nu är måste finnas i bilen, annars går det inte att lägga till RTI. Jag vet inte säkert, men såvitt jag har förstått har man RTI-förberedelse om man har Volvo On Call nuförtiden.
Annars får man köra med lös GPS, eller installera Sensus Connected Touch och lägga till iGo eller liknande där.
av soder
Jag bokade in detta tills på fredag nu.

Personen jag pratade med lästa lite på beskrivningen och skulle göra just att nyckel inte behövs för att uppdatera kartorna via USB.

Jag frågade om art.nr. och fick numret 30775609.

Stämmer detta med er andra?

/Söder
av soder
Vad fan nu då Volvo!

Jag fick idag uppdaterat min XC70 MY14 med mjukvaruversion 1100. Det var lite kladd för mekanikerna, men till slut så.

Direkt satte jag i mitt USB-minne som hade uppdateringen av kartorna, och efter några timmar med bilen på/av och USB ut/in så var det till slut klart.

Dock så står det på NAV nu bara att den håller på att starta. Händer inget mer. Har bilen varit av kommer först meddelandet om att de friskiver sig ansvar och så, och sedan står det bara och "tuggar" på nästa skärm.

På Media, så har den tappat mina parningar med blåtand och när jag försöker göra om det så hittar varken min telefon bilen, eller bilen min telefon.

Jag tyckte det var någon mer här som hade problem med detta? Det är ju fan att de inte bara kan ha saker bra gjorda. Jag spenderade över 2 timmar hos verkstaden idag och inte lust att mecka mer med detta ju.

EDIT: Observera att min uppdatering ska vara klar, dvs inte därför blåtand ej fungerar? Dock har ju Navi inte kickat igång helt, så kanske sker nått fortfarande?

/Söder
av erdihu
Bilen behövs står av min 15 minuter efter kartorna laddades upp. På media anslutning hade jag samma problem i början också. Att stänga av och på infotainment system/bilen löste dock problemet.
av soder
erdihu skrev:Bilen behövs står av min 15 minuter efter kartorna laddades upp. På media anslutning hade jag samma problem i början också. Att stänga av och på infotainment system/bilen löste dock problemet.
Får går ut lite senare och se hur det ser ut då. Lät ej den stå av 15 min.

Får hoppas Media-anslutningarna kommer igång sen också då.

/Söder
av soder
Nu fungerar det. Tack.

/Söder
Snyggt!
av Kennethhh
Någon som vet om denna uppdatering ingår i den vanliga mjukvaruuppdateringen som ingår när man gör en originalservice?
Eller måste man betala för denna separat?
Tack på förhand!
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]

Börja med en sån https://www.amazon.se/[…]

Carplay trådlöst?