Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lexington
Hämtade ut min XC60 igår, tyvärr utan tonade rutor då hon som fixar detta va sjuk, men ska fixas under nästa vecka!

På minvolvo står bilen fortfarande 3/4, påväg till volvohandlare :wink:
av Helblodsprinsen
Lexington skrev:Hämtade ut min XC60 igår, tyvärr utan tonade rutor då hon som fixar detta va sjuk, men ska fixas under nästa vecka!

På minvolvo står bilen fortfarande 3/4, påväg till volvohandlare :wink:
När beställde du din bil och vad hade du för preliminärt leveransdatum/ leveransvecka? :)

Hur mörk toning valde du?

Jag valde att inte fabrikstona min XC60 pga att jag tycker den är lite för ljus. Så den ska också tonas hos återförsäljaren när den kommer. Vet du hur lång tid de behöver för att göra detta?
av grålle1
MB77 skrev:Fick precis prel. datum på nya bilen. Vecka 4 :cry: känns ju som en evighet.
Fick vecka 3 på min XC60 Classic :shock: (gjorde affär 30/9)... Säljaren trodde början november.... bara hoppas det blir som för en del jag hört några veckor tidigare än vad som sägs i minvolvo
av MB77
grålle1 skrev:
MB77 skrev:Fick precis prel. datum på nya bilen. Vecka 4 :cry: känns ju som en evighet.
Fick vecka 3 på min XC60 Classic :shock: (gjorde affär 30/9)... Säljaren trodde början november.... bara hoppas det blir som för en del jag hört några veckor tidigare än vad som sägs i minvolvo
Min ligger med i vecka 3 enligt MinVolvo, en vecka bättre iaf än innan. Hoppas på innan jul 8)
av Helblodsprinsen
grålle1 skrev:
Jag fick på min XC60 Classic v.51- jag gjorde beställningen 22/9 till min återförsäljare men fick bekräftelsen av Volvo 26/9. Säljaren trodde någon gång i slutet av november.

Jäklar, kan det skilja från v.51 till v.3 på bara ett par dagar? Eller beror det på vilken motor, utrustning osv man valt?
av Helblodsprinsen
Hmm nu blev jag lite fundersam..

I måndags när jag kollade på minvolvo så stod det "v.51 (10 veckor)" och detta står fortfarande kvar.

När jag räknar 10 veckor framåt så borde bilen enligt mig komma mellan den 5/12- 11/12. Men det är ju bara i vecka 49...

Är det jag eller Volvo som räknar fel?
av MB77
Helblodsprinsen skrev:
grålle1 skrev:
Jag fick på min XC60 Classic v.51- jag gjorde beställningen 22/9 till min återförsäljare men fick bekräftelsen av Volvo 26/9. Säljaren trodde någon gång i slutet av november.

Jäklar, kan det skilja från v.51 till v.3 på bara ett par dagar? Eller beror det på vilken motor, utrustning osv man valt?
Kanske kan beror på utrustning, men jag tror nog mer på att de har fått väldigt många beställnigar på XC60 på senaste kampanjen. Min är med en D4 Summun fast med AWD & aut och lite annat.
  • 1
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 203

Hej! På min bil har lampan ”boka tid[…]

Om inte all Adbule förbränns i motorn s&[…]

Hej, Som rubriken lyder. Min fråga är […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Om där inte är någon kompression i[…]