Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Bias s60
hej
är det någon mer än jag som kör över 3000mil per år, och betalar
för det. Med följd av ny lag om skatt på trafikförsäkringen.
En höjning med 32% 1 juli 2007. Nu måste jag hitta ett billigare bolag el har någon ett tips förutom Volvia (svindyr).
Hoppas på gensvar :( har volvia nu)
av SccR
Jag har kollat runt men inte hittat något billigare. :cry:
av Bias s60
Jo det verkar ju vara så
Användarvisningsbild
av tracker
aktsam är ganska billiga tycker jag
kollade på en S80 2.5 T -04 6 632/ helår/helförs + 800 efter 1/7

när jag tog min så var Volvia 1800:- dyrare
av Marbas
Min V70N D5 MY04 är försäkrad hos Volvia:

Kör över 2500 mil / år
Bonusklass: 7
Rabatt: Billån via AB Volvofinans
Kostnad: 6912.-/år (innan höjningen)

MYCKET öppen för förslag på billigare alternativ!
Användarvisningsbild
av Loner
Tar och flyttar denna till rätt forumsdel!

För egen del så har jag LF som var nån 100-ing billigare än Volvia.
Och har likvärdiga villkor, titta inte bara på priset utan även vad man kan få för ersättningar osv...

/L
Användarvisningsbild
av Raggz
Jag ringde runt lite när jag köpte bilen för ett år sen, men volvia var inte billigast, men inte långt ifrån.
Betalar 5232 kr/år innan höjning på volvia.
Höjningen blir 675 kr/år för mej.
Användarvisningsbild
av camaro69
Loner skrev:Tar och flyttar denna till rätt forumsdel!

Och har likvärdiga villkor, titta inte bara på priset utan även vad man kan få för ersättningar osv...

/L
Jag försäkrar vart fan som helst utom Länsförsäkringar. Dyrare och mycket sämre än Volvia. Dessutom helt inkompetenta besiktningsmän och skadereglerare i Stockholms län.

Betalar hellre extra för att slippa LF. När du behöver hjälpen så får man uppleva egna bolaget som en motpart och en besiktningsman som ljuger.
Fy fan.

Har flyttat alla försäkringar från LF. :evil:
av Bias s60
verkar som om ändå Volvia är mest privärd
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
camaro69 skrev:
Loner skrev:Tar och flyttar denna till rätt forumsdel!

/L
Jag försäkrar vart fan som helst utom Länsförsäkringar. Dyrare och mycket sämre än Volvia. Dessutom helt inkompetenta besiktningsmän och skadereglerare i Stockholms län.

Betalar hellre extra för att slippa LF. När du behöver hjälpen så får man uppleva egna bolaget som en motpart och en besiktningsman som ljuger.
Fy fan.

Har flyttat alla försäkringar från LF. :evil:

Har samma erfarenheter av IF (jepp, vet att IF & Volvia är samma, men ändå inte).
Att bara stirra sig blind på priset har man i fatet när man står & blir behandlad som att man försöker att luras..... av både besiktningsman som försäkringsbolaget själva.

Har haft att göra med Volvia 4 gånger på 3.5 år & det var aldrig några som helst problem! Behövde heller aldrig ens prata med någon utvecklingsstörd besiktningsman. Volvia är helt enkelt grymma vad det gäller service & då är det värt ett par extra hundringar.

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]