Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Höst och denna äckliga värmen är äntligen borta så det betyder skrotletar dagar igen (B) (B) (B) (B) (B) Få väl bli någon tur framöver och se om det finns något roligt till bilen :D
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Är lite avis på dig och dina skrotar. Det finns en här i närheten vad jag vet och den är inge vidare tycker jag. Ganska mycket bilar har dem samt självplock men det verkar inte komma in så mycket nytt och inte så mycket intressant.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
FyoDisco skrev:Är lite avis på dig och dina skrotar. Det finns en här i närheten vad jag vet och den är inge vidare tycker jag. Ganska mycket bilar har dem samt självplock men det verkar inte komma in så mycket nytt och inte så mycket intressant.
Förstår det, något du vill att jag ska hålla utkik efter?

Tyckte själv i början jag läste om folk som var på skrotar med självplock över allt och här satt man och tänkte tusan det finns ju inte en enda här i närheten. Visst man kan ju ha frågat på Frykmalms om dom hade självplock men då ska man ha tur om man kommer därifrån levande :| :|

Så nu vet jag totalt 3 stycken skrotar i Värmland som har självplock möjligtvis 4, samt 2st i Närke (Örebro län)
Kan väl rada upp dom här ifall någon mer är ifrån Värmland och vill ha bra delar billigt :)

Kristinehamn: Dom har jag handlat av många gånger och dom är verkligen snor billiga, självplock har dom.
Munkfors: Har bara varit där och kollat så självplock har dom och dom är bland dom billigaste skrotarna på bildelsbasen.
Arvika: Denna skrot har ingen hemsida och det går inte ens att söka efter den, hade bara tur att det var en från Arvika som tipsade mig annars så hade jag aldrig fått upp ögonen för denna skrot. Självplock hade dom men har ingen aning om deras prisklass om dom är dyra eller billiga.
Kil (Fagerås): Har bara snackat över telefon med denna och vet ej prisklassen eller om dom har självplock, däremot så har jag hört att dom har många delar till Volvo men just det som jag skulle ha fanns inte.

Karlskoga: Självplock och dom är också gör billiga köpte min radio där pluss en förstärkare och kabelhärva till den för 200kr, pris på bildelsbasen runt 2000-5000 för det.
Örebor (Returbilen): Inte s¨å jätte billiga om man jämför mot övriga självplock skrotar, men däremot så har dom en hemsida som man kan se vad dom har för bilar på skrotgården.

Ja där är iaf en lista på skrotarna här runt om kring :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Turbojeppe skrev:
DayDreamer skrev:Höst och denna äckliga värmen är äntligen borta så det betyder skrotletar dagar igen (B) (B) (B) (B) (B) Få väl bli någon tur framöver och se om det finns något roligt till bilen :D
Letar du inte skrot i 25+? ;)

Blir ju 20 till helgen :-)-)
Nej för tusan, räckte att det var snorvarmt den dagen jag var till skroten i Örebro 27 grader, skrotbilarna står på en stekhet grusgård :-~

Helgen har dom flesta stängt tyvärr :( men till onsdagen så ska jag till Arvika för andra ärenden möjligt att jag stannar till på skroten där och kollar :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Hoppas du hittar något av värde då! :-)-)
Ja det hoppas jag med :D
Användarvisningsbild
av FyoDisco
DayDreamer skrev:
FyoDisco skrev:Är lite avis på dig och dina skrotar. Det finns en här i närheten vad jag vet och den är inge vidare tycker jag. Ganska mycket bilar har dem samt självplock men det verkar inte komma in så mycket nytt och inte så mycket intressant.
Förstår det, något du vill att jag ska hålla utkik efter?
Nä, det är inget särskilt jag är ute efter, förutom en stor och otymplig förarstol som kan passa min bil. Är bara kul att kolla om man skulle snubbla över några fina 240 grejer. Finns säkert fler skrotar i närheten där jag bor som jag inte har kollat på. Enköping har nog någon och dit har jag inte varit. Får ge mig ut på jakt helt enkelt, men det är inte helt vanligt med 240 på skrotar längre. Vilket iofs är bra på ett vis. :D
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
DayDreamer skrev:Kil (Fagerås): Har bara snackat över telefon med denna och vet ej prisklassen eller om dom har självplock, däremot så har jag hört att dom har många delar till Volvo men just det som jag skulle ha fanns inte.
Växt upp 500m från Anna-Lenas skrot! Står som sagt många volvos där, oftast 850/v70, sällan jag ser s70. Men det brukar gå att resonera med henne lite om pris och om du köper flera saker. Hela skroten är självplock där. Bara att valsa in och ta en titt på alla bilar som står :-)-)
  • 1
  • 212
  • 213
  • 214
  • 215
  • 216
  • 252
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]