Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 850tösen
Hellu!

Någon som kan svara på om man kan få tag i en begagnad luftmassemätare till en 850 -92?

Eller måste man köpa ny på volvo? Någon som kan ha lite tips på pris också kanske?

Bytte lambdasonden idag och lampan vill fortfarande inte släckas och då kollade vi luftmassemätaren eftersom jag hade felkod på den ocskå, och då ramlade det ut två delar av ett stift, förmodar jag......

suck, någon som vill köpa en skruttig bil?? ;)
av bytoken
borde finnas beggade på en bilskrot.
av S.t.r.a.n.D
Lampa släcks inte automatiskt bara för att du byter till en fungerande del. Du måste släcka den manuellt.
av *pettson*
850tösen skrev:Hellu!

Någon som kan svara på om man kan få tag i en begagnad luftmassemätare till en 850 -92?

Eller måste man köpa ny på volvo? Någon som kan ha lite tips på pris också kanske?

Bytte lambdasonden idag och lampan vill fortfarande inte släckas och då kollade vi luftmassemätaren eftersom jag hade felkod på den ocskå, och då ramlade det ut två delar av ett stift, förmodar jag......

suck, någon som vill köpa en skruttig bil?? ;)
Jag har en eftersom jag skrotar en 1992 års modell..
kika i säljes delen.
av 850tösen
ah, vad bra att jag läste det nu då när jag faktiskt har fått tag på en del idag och nu har bytt ;)

bara för nyfikenhetens skull, vad skulle du haft??

jag vet att felkoderna måste släckas manuellt, jag provade med det efter jag bytte med lambdasonden, har även provat idag efter jag satte dit den nya mätaren, men den vill ändå inte släckas....

måste jag till volvo?? känns underligt eftersom jag kan släcka andra felkoder själv men inte just denna, och inga nya felkoder får jag heller
av *pettson*
850tösen skrev:ah, vad bra att jag läste det nu då när jag faktiskt har fått tag på en del idag och nu har bytt ;)

bara för nyfikenhetens skull, vad skulle du haft??

jag vet att felkoderna måste släckas manuellt, jag provade med det efter jag bytte med lambdasonden, har även provat idag efter jag satte dit den nya mätaren, men den vill ändå inte släckas....

måste jag till volvo?? känns underligt eftersom jag kan släcka andra felkoder själv men inte just denna, och inga nya felkoder får jag heller
handlar om ca 600kr
av 850tösen
ok, jag kom ändå undan billigt med de priser som fanns häromkring, gav 1250 kr för den....men hade jag läst detta så.....;)
av *pettson*
850tösen skrev:ok, jag kom ändå undan billigt med de priser som fanns häromkring, gav 1250 kr för den....men hade jag läst detta så.....;)
får höja lite då så känns det inte så surt ? :wink:

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillna[…]

Visa din semesterbil(d)

Får det vara 95, 96, 98 eller diesel helt ut[…]

Vad skönt, jag ska ut i justera kopplingsvsje[…]

Intressant detta med att man som privatperson tyck[…]