- tor 30 jun 2005, 09:51
Jaha, då fick man nerslag på höger spindelled på besiktningen igår. Inget större problem tänkte man, en spindelled är väl inte så farligt dyr... Nej det är den inte heller om man köper den hos någon annan än volvo, MEN nu infinner sig en liten lustig detalj, det finns till min bil (855 s 2.5 -95:a) inte mindre än tre! möjliga varianter. Det är nämligen så att volvo någon gång runt -95 bestämt sig för att inte längre erbjuda separata spindelleder utan man måste köpa hela länkarmen med fast spindelled.
Naturligtvis måste man sedan även göra en framvagnsinställning, men inga problem det gör gärna volvo åt en för det facila priset av 4500kr...
Nu är min fråga bara, vad var det för fel på den tidigare konstruktionen med en separat spindelled (förutom att den blev billigare för oss konsumenter)?
Det hela luktar hästhandlare. Svagt av Volvo!
/George
Naturligtvis måste man sedan även göra en framvagnsinställning, men inga problem det gör gärna volvo åt en för det facila priset av 4500kr...
Nu är min fråga bara, vad var det för fel på den tidigare konstruktionen med en separat spindelled (förutom att den blev billigare för oss konsumenter)?
Det hela luktar hästhandlare. Svagt av Volvo!
/George