Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
grammse skrev:
uno83 skrev:Hur vet man om man har filter (utan att skruva loss och titta efter)? Är det standard från någon årsmodell, eller är det bara slumpmässigt vilka som har det?
Vad jag vet så har alla x70 det standard men hur det ligger till på 850 har jag ingen susning om. Det kanske kom på senare år på 850.????
850 har inte det som standard. OCH det har inte plockats bort ur sortimentet om det nu inte hänt inom 5 dagar... Det är nåt man oftast kör med för att slippa slå i vida och sälja och det verkar vara många reservdelar och sånt som *inte finns* längre.. Trots det går dom att köpa om man tar med sej artikelnumret själv. Mycket märklig stil. Samma med handböcker och annat. Enligt många volvo verkstäder får man alltså inte handla dessa. Och det är totalt fel. Du har rätt att handla ALL information till din bil. Detta inkluderar även felsökningsmanualer och annat.
Användarvisningsbild
av apersson850
Volvo skryter själva i bruksanvisningen till min gamla 850 om att man kan köpa dokumentation på bilen hos Volvohandlaren.
"Detta är samma dokumentation som din Volvoverkstad använder" heter det minsann.

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]