Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Jag lät en verkstad fixa min, men Jörgen (som gjorde det) har inte smala underarmar. Kanske därför han släppte motorns ram en bit vid höger sida, samt lossade och vek ner kompressorn, för att komma åt vettigt. Dock utan att ta bort slangarna, så systemet tömdes aldrig.

En ny kompressor vore klart "finare", men man får ju räkna med att det bästa är taget av en bil som gått 33000 mil (då), även om den fortfarande orkar upp en bit över 240 km/h (nu).
av hinken
Snowroller skrev:HD: Gjorde du schimsningen själv eller lämnade du in? Har troligtvis exakt samma problem på min V70 -00, ECC lägger av efter en halvtimma i +30C... Finns det några tips på nätet hur man schimsar själv eller har du lust att skriva en liten genomgång? :-)
Hittat mektips här...http://forum.svenska85x70klubben.se/vie ... c&start=15

/Håll till godo

//Hinken
av HD
Snowroller skrev:HD: Gjorde du schimsningen själv eller lämnade du in? Har troligtvis exakt samma problem på min V70 -00, ECC lägger av efter en halvtimma i +30C... Finns det några tips på nätet hur man schimsar själv eller har du lust att skriva en liten genomgång? :-)
Helt på egen hand men gjorde allt uppifrån...och utan att töma systemet...(har öl kvar hemma :) )
Kolla länken till 850 klubben och hjälper det dig inte så får du återkomma..
Användarvisningsbild
av dassharen
Tack HD för rätt mått, blev mörkrädd när jag såg att dom skrev 4,3 eller 2 mm själv kör jag 0,5 mm svalt och skönt även när det är stekhett ute. Trångt sa du=bara förnamnet.

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillna[…]

Visa din semesterbil(d)

Får det vara 95, 96, 98 eller diesel helt ut[…]

Vad skönt, jag ska ut i justera kopplingsvsje[…]

Intressant detta med att man som privatperson tyck[…]