Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

när jag köpte min för några månader sedan så reggade jag den på mig på min volvosida innan leveransdatum, då såg jag allt som var fixat när den stod skriven på firman jag köpte den av.
Efter leverans så var allt det borta och nu syns bara det som jag lämnat in för.
LazerHawke skrev:när man bytt ägare på en Volvo följer diverse info om service och annat med bilen då på "Min Volvo" eller nollas denne info?
Nej, tyvärr följer inte historiken med, den nollas däremot inte. Jag fick följande svar från Volvo när jag frågade:

"Tack för ditt mail.

Vi kan tyvärr ej se detta då det är skyddat under Pesonuppgiftslagen.
Vi rekommenderar att du tar kontakt med din Volvohandlare för att ta del av information om servicehistorik ur serviceboken."

Det låter svaret låter lite lustigt då det är bilen servicehistoriken är knuten till och inte ägaren. Jag har även lämnat ett önskemål om att kunna se just servicehistoriken via Min Volvo.

Jag har däremot fått bra hjälp av Bilia, en tjej på kundtjänst läste glatt upp den kompletta servicehistoriken för min nuvarande bil när jag ringde i ett annat ärende samt frågat en Bilia-verkstad om de kunde vara så hyggliga att skriva ut servicehistoriken när jag hade min förra V70.
janko skrev:
LazerHawke skrev:när man bytt ägare på en Volvo följer diverse info om service och annat med bilen då på "Min Volvo" eller nollas denne info?
Nej, tyvärr följer inte historiken med, den nollas däremot inte. Jag fick följande svar från Volvo när jag frågade:

"Tack för ditt mail.

Vi kan tyvärr ej se detta då det är skyddat under Pesonuppgiftslagen.
Vi rekommenderar att du tar kontakt med din Volvohandlare för att ta del av information om servicehistorik ur serviceboken."

Det låter svaret låter lite lustigt då det är bilen servicehistoriken är knuten till och inte ägaren. Jag har även lämnat ett önskemål om att kunna se just servicehistoriken via Min Volvo.

Jag har däremot fått bra hjälp av Bilia, en tjej på kundtjänst läste glatt upp den kompletta servicehistoriken för min nuvarande bil när jag ringde i ett annat ärende samt frågat en Bilia-verkstad om de kunde vara så hyggliga att skriva ut servicehistoriken när jag hade min förra V70.

Bra där tycker jag du har en poäng historiken följer bilen inte varje person så där kommer ju inte PUL i kläm alls enligt mitt tycke? jag tycker det är bra att kunna se all historik på "Min Volvo" är ju inte alla som är flitiga med att spara allt... sen om förre ägaren gjort diverse åtgärder på olika ÅF så blir det ju lite trixigare att få fatt info...
Trasig ABS givare, men var?

läste ut min grannes V40 med min iCarsoft CR […]

Släcka felkod

Batterireset (lyft pluspolen nån minut med a[…]

Jag har nyligen köpt en Volvo v70n 2,4d fr&ar[…]

Hej, Jag har tydligen en ganska hög inlä[…]