NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Schysst att ni agerar testpiloter för detta.

Håll oss uppdaterade!

Det är ju väldigt fint att man kan välja om man vill ha en mera permanent installation eller en där man bara pluggar i och ur ODB.
Har nu fått hem Autoplugin RCP, installerat å testat!

Jag valde att installera den "plug and play" istället för en fast installation mest på grund av att den då kan tas med till nästa bil eller säljas separat.

Installationen är inget å snacka om, 14 sekunder tar det inkl tiden det tar att packa upp allt ur kartongen.

Koppla två kontakter till en dosa
Dosan sen till OBD-uttaget
På med tändningen å se om den är rätt kopplad (en liten LED-lampa som ska slockna)
Tryck på bilnyckeln "lampa"-"lås"-"lås"

Voila, värmaren hoppar igång!
Fikk også min RCP modul i dag, men den ser ikke ut til å fungere på min 2006 V50 med Eberspächer.
Har mulighet til å starte den direkte eller med timer, men Autoplugin gjør ikke det.

Får feilmeldingen med 2x blinkende led på modulen. Sendt dem en mail, men er skeptisk..
torro skrev:Fikk også min RCP modul i dag, men den ser ikke ut til å fungere på min 2006 V50 med Eberspächer.
Har mulighet til å starte den direkte eller med timer, men Autoplugin gjør ikke det.

Får feilmeldingen med 2x blinkende led på modulen. Sendt dem en mail, men er skeptisk..
Åfan, det va ju tråkigt å höra,
jag har i och för sig en årsmodell 2009 faceliften, vet dock inte om det är någon större skillnad på värmaren mellan årsmodellerna..

Hoppas det är något tillverkaren kan lösa för dig.
oijoij skrev:
torro skrev:Fikk også min RCP modul i dag, men den ser ikke ut til å fungere på min 2006 V50 med Eberspächer.

Åfan, det va ju tråkigt å höra,
jag har i och för sig en årsmodell 2009 faceliften, vet dock inte om det är någon större skillnad på värmaren mellan årsmodellerna..

Hoppas det är något tillverkaren kan lösa för dig.
Det ser ut til at pre-facelift modellene ikke kan koble Autoplugin modulen direkte til OBD-II kontakten, men kobles til ledningsnettet et annet sted. Detaljer kommer så snart jeg får de opplysningene som behøves for å koble den til min, gamle bil..
Har nå hatt Autoplugin tilkoblet ´06 V50 1.6D i et drøyt år. Den fungerer nå perfekt med original nøkkelen. 4x trykk på den gule knappen og parkeringsvarmeren starter på ca 200 meters hold. Noe som gjør at varmeren kan startes fra vinduet på kontoret når bilen står på parkeringsplassen :)

I siste epost jeg fikk fra firmaet sa de at det var problemer med modulen som gjorde at det ikke fungerte med GSM-modul eller med fjernkontroll av typen Telestart når bilen hadde stått i noen timer. Bilen går i en slags hvilemodus som da gjør at eksterne moduler som sender en impuls, eller andre trykk-kombinasjoner på fjernkontrollen ikke virket. Uansett, løsningen fungerer for mitt behov. €158 inkl. frakt koster den nå.
Halloj!
Är kraftigt sugen på Therminal-V3 varianten då jag behöver kunna starta min på längre avstånd. och då får man VOC liknande funktioner plus felkoder samt batterispänning i appen om jag förstått det rätt?
Man måste köpa värstingen för 320EUR för att få fjärrstyrning via telefon?
Fungerar detta bra? lika problemfritt som VOC?

När du mäter lambdasonden ska du mä[…]

Hmm fick inget meddelande idag

Lite inte på laddningslampan, den förbl[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nä det har jag inte kollat, men det är v[…]