Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FyoDisco
#1094945
Här kommer lite fler bilder!

Vi börjar med några på inredningen. Det som ligger på mittkonsolen är en temperaturmätare. Ska nog fixa till det på något snyggare vis om jag inte hinner köpa en riktig orginalmätare att montera innan dess. Finns en plats under klockan reserverad för detta. Återigen, om någon har en förarstol till salu av samma typ som min passagerarstol så är jag intresserad. Mellan 88 och 93 fanns tydligen denna inredning.

Bild

Bild

Fler bilder på olika lackskador och annat tjofräs ska ni få också.

Här har någon gått för hårt med polermaskinen. FInns på några fler ställen, men inte så farligt.

Bild

Denna list saknar några clips och sitter därmed löst i ena änden. Var kan man få tag i clips till sidolisterna någonstans?

Bild

Sen har vi världens största repa på motorhuven. Bucklorna på skärmen syns även lite svagt till höger i bilden.

Bild

Och såklart även världens näst största repa på bakluckan. Ska fylla i dessa repor med orginalfärg från Volvo för att sen i framtiden någon gång lacka om ordentligt.

Bild

Här har vi bagageutrymmet som är full med en massa bra-att-ha-saker när man är ute och kör med en gammal bil. Helt komplett är inte nödutrustningen men nära inpå. Jag hade faktiskt nytta av motoroljan igår som jag hade med bland nödutrustningen. Dock inte i min bil utan en annan bil som var snustorr på oljestickan. Motorolja är alltid bra att ha nära till hands. :-)-)

Bild

Att ena skyddet för baklyktan saknas vet jag, den ligger i lådan men är lite trasig har jag för mig, men saknas det någon annan inredning i bagageutrymmet eller ska det se ut såhär?

Bild
Senast redigerad av 1 FyoDisco, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av garinge
#1094951
aldrig fel och ha motorolja, dock gäller det att den uppfyller motorns spec, så hälla i vad som för motorn är tom, är inte bra heller, då bättre och besöka närmsta mack och köpa en korrekt olja för den motorn :)

påminner om lådan/orna jag har i min Impala, en med alla oljor,vätskor osv man kan behöva, även en annan låda med reservdelar som alltid varit uppskattade utmed vägarna/crusingar osv, generator, tändstift, rotor/fördelarlock osv osv, min bil har alltid funkat men andra har stått utmed vägen och behövt något, lika så att jag aldrig haft startkablar i min bil, för den aldrig behövt det, men har gett andra starthjälp många gånger (eller mina chaffisar har gjort det) men om jag skulle slänga in ett par, så finns det risk att dom skulle behöva användas, haha!
#1094979
Vet inte om de går o köpa nya clips till sidolisterna men går att flytta över från en annan sidolist om du köper en på skroten så ser du hur man gör man får ta ur ett stopp i ena änden sen trär man bara ut dom
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här &[…]

Är styrenheterna för ABL utbytbara mella[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag upp[…]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)