Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Rumpnisse skrev:Snart dags att testa kina Dice, behöver bara köpa mig en billig laptop.
* Windows 7 Professeional/ultimate

* Hur mycket minne är minimum?
Du kan ändra i configfilen så 2gb räcker, tror den kräver 3gb som default, iaf min version av 2014, kanske fins olika ochså, jag körde in den på en XP burk.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Fasen vad det finns att utforska i VIDA alltså. Men det lär ta ett tag att lära sig hitta.

Får köra en session med bilen inkopplad och bara klicka runt också. Än så länge bara läst ut felkoder en vända.
Användarvisningsbild
av leiwi
Rumpnisse skrev:Snart dags att testa kina Dice, behöver bara köpa mig en billig laptop.
* Windows 7 Professeional/ultimate

* Hur mycket minne är minimum?
Har du inte fått tag i någon så PM mig :D
Användarvisningsbild
av Jackson75
Tjena!
Skulle installera VIDA 2012 på en Win7 dator, men hux flux så fallerar installationen av drivrutinen för DICE'n. Skumt!
Jag får upp den i device manager med ett utropstecken. Så vad fasiken gör jag.
Användarvisningsbild
av Derank
Hmmm, man kanske skulle ta och kränga sina gamla laptops med vida förinstallerat, då borde man kunna få nån krona för dom
Användarvisningsbild
av Jackson75
Någon som har version 2014 och vill dela med sig ?
Användarvisningsbild
av IndustriDiamant
Derank skrev:Hmmm, man kanske skulle ta och kränga sina gamla laptops med vida förinstallerat, då borde man kunna få nån krona för dom

Fixar du det med programvaran o att de fungerar så är ja intresserad pm mig ett pris så får ja se om de låter vettigt ;) :mrgreen: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Jackson75
Nu börjar mina idéer ta slut... :roll:
Har testat att installera VIDA 2014A på Windows 7 32bit och Windows 7 64bit utan att få ordning på drivrutinshelvetet.
Körde även nu på morgonen ett skott på Windows XP 32bit, men utan framgång. (Samma gula utropstecken i device manager)
Vilket operativ är kompatibelt med VIDA 2014A ?

Har kört VIDA 2012 på samma dator, under WinXP, vilket fungerade. Kan också säga att jag har den bättre av DICE'arna , inte kopia-på-kopia varianten.

Om någon orkar kolla vilken driver ni har så vore jag tacksam.
  • 1
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 241

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]