Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Nicolai
Nej, jag har inte försökt köra den något mer. Jag ska åka förbi Bosch Service Frischholz i Hamburg imorgon bitti på vinst och förlust. Enligt hemsidan som jag googlade mig till kan de AC. Om de inte kan göra något kommer jag att försöka beställa en kompressor från Vparts eller Skruvat och få den skickad ner till Frankrike där jag förhoppningsvis kan få en lokal verkstad att byta den.
av Nicolai
Det gick inte att få delar till Hamburg i tid (biltåget går ikväll och det är fullbokat i flera veckor framåt). Tåget ankommer till Lörrach imorgon bitti och därifrån är det 30 mil till Annecy där vi ska vara resten av veckan.

Skruvat kan skicka på tre dagar, men eftersom jag inte har någon verkstadstid (än) är planen att ta oss till Annecy, kolla med någon lokal verkstad där om de kan lösa det till på fredag eller annars beställa en kompressor till Antibes där vi kommer att vara nästa vecka.

Det har seglat upp ett orosmoment i att det skramlar till lite metalliskt ibland och man ser att remskivan på kompressorn wobblar till. Den verkar inte sitta helt fast längre. Jag är orolig för om det kommer att hålla de 30 milen Lörrach-Annecy.
Användarvisningsbild
av frasse4
Det lät ju lite oroande att inte remskivan tycks sitta helt på. Men remmen driver ju styrservon och generatorn, så skulle den gå kan du ju köra vidare så länge du har kräm i batteriet (vattenpumpen drivs ju av kamremmen). Men 30 mil är för mycket även med all onödig el av...
av Nicolai
I sista hand har vi assistansförsäkring vid ett nödläge, men då kommer man ju bara till närmaste verkstad. Vi får helt enkelt hoppas att det håller hela vägen.
av Nicolai
Vi kom till Annecy, men remskivan skallrar värre än någonsin. Två verkstäder var fullbokade, försöker nu på ställe nr tre.

EDIT: De kan få tag på en kompressor, men jag blir skinnad. 400 EUR för delen, 240 EUR för jobbet 100 EUR för att återfylla systemet. Plus moms, naturligtvis... :???:
Plåt till S70.

Nån som vet var jag kan få tag i en ba[…]

Jag hittar filmer på bränslefilterbyte […]

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]