Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stefan1
V40 d2 2015/2016

Med VOC

När jag startar bilen kommer volvologgan och radion går igång sen efter nån minut stängs radion av och skärmen blir svart och så startar den om igen och igen.

Igår var jag på Volvo och han koppla upp den mot nåt instrument men fick väl inga fel.

Jag fick tipset att låta batteriet va urkopplad länge och gjorde det men ingen skillnad.

Nu är det så att om jag tittar i appen vart min bil är så står den enligt systemet kvar på ett ställe jag var på igår.

Men körhjournalen säger att jag är ute i en ocean och kör.

Mina frågor är om nån har tips?

Och om nån vet om jag kan koppla bort allt som har med navigeringen att göra med en säkring eller nått för att se om det är där felet är.
Användarvisningsbild
av leiwi
Stefan1 skrev:V40 d2 2015/2016

Med VOC

När jag startar bilen kommer volvologgan och radion går igång sen efter nån minut stängs radion av och skärmen blir svart och så startar den om igen och igen.

Igår var jag på Volvo och han koppla upp den mot nåt instrument men fick väl inga fel.

Jag fick tipset att låta batteriet va urkopplad länge och gjorde det men ingen skillnad.

Nu är det så att om jag tittar i appen vart min bil är så står den enligt systemet kvar på ett ställe jag var på igår.

Och om nån vet om jag kan koppla bort allt som har med navigeringen att göra med en säkring eller nått för att se om det är där felet är.
Har du inte garanti kvar???
av Stefan1
leiwi skrev:
Stefan1 skrev:V40 d2 2015/2016

Med VOC

Har du inte garanti kvar???
Jo det är klart jag har men jag har ingen lust att köra runt så i över en månad. Fick tid i slutet av augusti på volvo.
Användarvisningsbild
av leiwi
Stefan1 skrev:Jo det är klart jag har men jag har ingen lust att köra runt så i över en månad. Fick tid i slutet av augusti på volvo.
Oki jag förstår ,men jag skulle nog ringt runt lite på olika verkstäder och försökt få snabbare hjälp
av Stefan1
Nån som vet hur man kopplar ur gps och eller VOC helt på ett enkelt sätt. Är tämligen övertygad om att det är där felet sitter och nog måste man kunna koppla ur det på nått sätt och få bilen att tro att det inte finns?
av wetterstrom
testa att du ur simkortet till voc och se vad som händer då, ingen aning var det sitter men måste ju vara hyfsat lätt att komma åt , sitter det sd kort till gps lr är det genom skiva.min gps kan flippa ut i bland i en annan bil och då tar jag ut sd kortet och sätter tillbaka så funkar det felfritt igen är väl något som hänger sig

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]