Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Det är ju kanon med grus i bilen på vintern om man skulle råka köra fast! :-)))))
Ja jag får väl plocka bort reservhjulet till nästa vinter och ösa i ett lager med grus i reservhjulsbaljan :lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:Ja under passagerarestolen så är det rent jag lossade ju på den när jag monterade in förstärkaren.
Ja, så smart var inte jag... :roll: Plockade bort den penna jag hittade där under och sopade bort där förstärkaren ska sitta. Tappade totalt lusten att städa när jag upptäckte att det var blött under mattan på passagerarsidan. Har nu även upptäckt samma sak på förarsidan! :-(O)

Jag får väl städa när jag lagar det sen. :wink: Kanske
Vi får hoppas på att det är glykol så att det inte är någon som inte har orkat att hålla tätt :roll: (R)
Ja jag förstår att man tappar lusten när man upptäcker att det är blött där :( men hur går det med förstärkaren då?
Användarvisningsbild
av Bonden1989
DayDreamer skrev:Vi får hoppas på att det är glykol så att det inte är någon som inte har orkat att hålla tätt :roll: (R)
Ja jag förstår att man tappar lusten när man upptäcker att det är blött där :( men hur går det med förstärkaren då?
Ja, det är troligtvis värmepaketet. Kan vara elementet också då jag vet att det läcker. Hade Liljas till att felsöka för ett par år sedan och då drog han åt ett läckage vid värmepaket. Sen sa han att elementet läckte också och att det skulle bli dyrt att fixa. :(
Delen var inte så dyr, men för att byta det fick de lov att riva hela instrumentbrädan från golv... :roll:

Förstärkaren klarar sig under stolen. Det är ju framme i fotbrunnarna det är blött, än så länge... :roll:
Möjligtvis att kabeln till förstärkaren kan ta skada.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:
DayDreamer skrev:
White skrev:Det är ju kanon med grus i bilen på vintern om man skulle råka köra fast! :-)))))
Ja jag får väl plocka bort reservhjulet till nästa vinter och ösa i ett lager med grus i reservhjulsbaljan :lol:
Do it! :mrgreen:
Det enda problemet är att bakändan kommer att säcka ihop totalt så den lär ligga på genomslagsgummina :lol: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev: Det enda problemet är att bakändan kommer att säcka ihop totalt så den lär ligga på genomslagsgummina :lol: :mrgreen:
det större problemet är väl att din bil är framhjulsdriven och mer vikt där bak är inte att föredra vintertid då man vill ha mest fäste på framdäcken ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev:
DayDreamer skrev: Det enda problemet är att bakändan kommer att säcka ihop totalt så den lär ligga på genomslagsgummina :lol: :mrgreen:
det större problemet är väl att din bil är framhjulsdriven och mer vikt där bak är inte att föredra vintertid då man vill ha mest fäste på framdäcken ;)
Ja jag lär väl inte hinna sätta mig i bilen igen innans jag får gå ut och lägga lite grus under framhjulen :lol:
Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev:
garinge skrev:
Ja jag lär väl inte hinna sätta mig i bilen igen innans jag får gå ut och lägga lite grus under framhjulen :lol:
Du får bygga dit plastbehållare i motorutrymmet med rör som kan vid knapptryckning fördela en mängd grus via rör ner framför framdäcket så kommer du iväg ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Nja det är jag inte så sugen på att göra om det nu inte finns som originaltillbehör, möjligt Biltemaoriginal :roll:
  • 1
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 252
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?