Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
White skrev:Ja dom har kanske bra hjulupphängning original? Ser man på 940 så beter den sig som en trålare i kuling när man kommer upp i hastighet! :P

Jämfört med 7/940 orginal så är x70-upphängningen rena rama sportbilarna :lol: Förutsatt att allt är fräscht givetvis. 945an blev man halvt skitnödig i när man närmade sig ~170 eller så, V70in märks det inte ens på, förutom att jag har obalans i ett däck vid ~150+ :roll:

Däremot vill jag nog påstå att x70-upphängningen är desto kinkigare... Finns så många bussningar och skit, och det räcker med en kass för att sabba det mesta av väghållningen :roll:
Så högt som 170 vill jag inte med min bil nu när "länkarmarna" bussningarna bak är tok slut, räcker att jag kommer upp i 110 så käns det som att bakändan ska köra om mig :shock: :shock:

Jag har även hört och vad jag själv har upplevt så är det bättre väghållning på dessa X70 bilar mot vad det är på V70N :)
garinge skrev:
DayDreamer skrev: Jag hade ingen spekulant på dom när jag la ut dom här, hade jag haft det så hade jag aldrig lagt ut dom här :) Självklart så hojtar jag till :D
Sååå hur har det gått, har spekulanten hoppat av så dom kan göra någon nytta i min bil? :lol: :lol: :lol:

Såg bra ut att du tagit bort fransarna, blev mycket cleanare.. alltid kul och spåra ens historia bakåt i tiden :D
Nope har inte hört ett skit hör den inte av sig innan imorgon eftermiddag så säljer jag dom till nästa på tur som i detta fallet är du :D

Ja det var bara ett test jag gjorde och så var det kul att se vad era reaktioner på det skulle bli :) :lol:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Så högt som 170 vill jag inte med min bil nu när "länkarmarna" bussningarna bak är tok slut, räcker att jag kommer upp i 110 så käns det som att bakändan ska köra om mig :shock: :shock:

Jag har även hört och vad jag själv har upplevt så är det bättre väghållning på dessa X70 bilar mot vad det är på V70N :)

Jasså så illa? Mina är väl inte direkt nyskick heller, men bakdelen tycker jag följer med så snällt så, aldrig haft någon tendens till att vilja köra om mig. Inte ens på vintern faktiskt, förutom dom gånger man provocerar den så klart :P
White skrev:Kommer ihåg att innan när den var helt original och man var uppe i 190km/h+ var det riktigt läskigt! :-O)
Hehe, så fort körde jag aldrig med 945an, det vågade jag inte :lol:
Har heller inga lämpliga sträckor att dra upp en gammal B230FB i 190 heller(om man vill hinna bromsa ner den också, dvs). Tar en stund om man jämför med T5an :mrgreen: Bromsarna är ju ljusår bättre på 85x70 också än 940-orginal. Ja, man kan väl faktiskt säga att x70 är en bättre bil överlag när den gäller "bil"-egenskaperna. orginal vs orginal då givetvis. Finns mycket utrymme för förbättring på både 940 och x70 om det är så. Sen driver ju 940 i den roliga änden istället för att kräla sig fram :lol:
DayDreamer skrev: Nope har inte hört ett skit hör den inte av sig innan imorgon eftermiddag så säljer jag dom till nästa på tur som i detta fallet är du :D

Ja det var bara ett test jag gjorde och så var det kul att se vad era reaktioner på det skulle bli :) :lol:
Synd det, men för min del är det ju bara "yey" ;)
Men hör denne inte av sig så vet du vart jag finns, lovar dom ska få ett bra hem =)

aah förstår det, även fast jag tror du gillade det ;)

själv så håller jag min bil Clean från det mesta, den är sänkt (ordentligt) har stora 19" med tre lager eltejp runt,
svart med helsvarta rutor, samt svarta devils Eyes, inkl USA sockel i blinkers, helt rensad från emblem osv, enda som finns är ett -made in sweden- på bakrutan :D och enda jag stör mig på är att fartguppet vid grabbens förskola har haft sönder mina stänkskydd framtill, så det ser skit ut, men har nya i bagaget, beställde från vparts och fick volvo original, himla najs, så min lokala mekonomen ska inom kort ta bort dom gamla och popnita dit dom nya, så det ser rätt ut.. :D
Användarvisningsbild
av White
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Så högt som 170 vill jag inte med min bil nu när "länkarmarna" bussningarna bak är tok slut, räcker att jag kommer upp i 110 så käns det som att bakändan ska köra om mig :shock: :shock:

Jasså så illa? Mina är väl inte direkt nyskick heller, men bakdelen tycker jag följer med så snällt så, aldrig haft någon tendens till att vilja köra om mig. Inte ens på vintern faktiskt, förutom dom gånger man provocerar den så klart :P
White skrev:Kommer ihåg att innan när den var helt original och man var uppe i 190km/h+ var det riktigt läskigt! :-O)
Har heller inga lämpliga sträckor att dra upp en gammal B230FB i 190 heller(om man vill hinna bromsa ner den också, dvs). Tar en stund om man jämför med T5an :mrgreen: Bromsarna är ju ljusår bättre på 85x70 också än 940-orginal. Ja, man kan väl faktiskt säga att x70 är en bättre bil överlag när den gäller "bil"-egenskaperna. orginal vs orginal då givetvis. Finns mycket utrymme för förbättring på både 940 och x70 om det är så. Sen driver ju 940 i den roliga änden istället för att kräla sig fram :lol:
Haha! Var en annan 945 som kom upp bredvid på motorvägen och ville rejsa, så vad gör man... :mrgreen:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:

Ja det är ganska illa :| på vintern är min bil extra rolig räcker att man knycker till med ratten i någon sväng så kommer bakändan :lol:
garinge skrev:
DayDreamer skrev: Nope har inte hört ett skit hör den inte av sig innan imorgon eftermiddag så säljer jag dom till nästa på tur som i detta fallet är du :D

Synd det, men för min del är det ju bara "yey" ;)
Men hör denne inte av sig så vet du vart jag finns, lovar dom ska få ett bra hem =)

aah förstår det, även fast jag tror du gillade det ;)

själv så håller jag min bil Clean från det mesta, den är sänkt (ordentligt) har stora 19" med tre lager eltejp runt,
svart med helsvarta rutor, samt svarta devils Eyes, inkl USA sockel i blinkers, helt rensad från emblem osv, enda som finns är ett -made in sweden- på bakrutan :D och enda jag stör mig på är att fartguppet vid grabbens förskola har haft sönder mina stänkskydd framtill, så det ser skit ut, men har nya i bagaget, beställde från vparts och fick volvo original, himla najs, så min lokala mekonomen ska inom kort ta bort dom gamla och popnita dit dom nya, så det ser rätt ut.. :D
Nja inte direkt eftersom att jag vet att jag har andra som är intresserade av dom :D
Det var en "tuff" sak att ha på eftersom att alla nö glodde när man åkte förbi :lol: :lol: :lol:

Ok jag vill gärna sticka ut men inte för mycket. Ja jag gjorde den tabben i vintras med mina stänkskydd, det small till bra så jag tänkte jahapp det var dom stänkskydden det. Men till min förvåning så blev det inte en skråma på dom :shock: :shock: :shock: :shock: eller ja undersidan fick sig en smäll men dom sprack inte :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:
Lucif3r skrev:

Haha! Var en annan 945 som kom upp bredvid på motorvägen och ville rejsa, så vad gör man... :mrgreen:
Man pallnitar såklart :mrgreen: :mrgreen:
  • 1
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • 252

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]