Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bewsfroe
Prova också att ta bort alla telefonkopplingar ur bilens system och parkoppla sedan på nytt. Innan ny parkoppling så ser du till att ha senaste programvaran i telefonen, appminnet rensat och telefonen rykande färskt omstartad (Power+hemknapp tillsammans till Äpplet kommer fram)
JAg har exakt samma problem.
dock med en sony xpera z5 compact (android 6.0)
där har jag dock isolerat felkällan till telefonen, detta för att mina blåtandslurar har samma fel.

Aux finns inte för HP stereo? v40cc my16 va?
Användarvisningsbild
av MartinS
Idag råkade jag på exakt detta felet. Det är frugans nya Iphone SE som det inte funkar med, men stänger man av wifi så funkar det. Har också testat annat wifi nät men samma fel då. Så det verkar som blåtandsfunktionaliteten i Iphones sitter i den saknade delen av äpplet :)
av Psyko
MartinS skrev:Idag råkade jag på exakt detta felet. Det är frugans nya Iphone SE som det inte funkar med, men stänger man av wifi så funkar det. Har också testat annat wifi nät men samma fel då. Så det verkar som blåtandsfunktionaliteten i Iphones sitter i den saknade delen av äpplet :)
Är den uppdaterad till 9.3.2?

Har för mig jag läst om att just SE hade problem med Blåtand/wifi och uppdateringen skulle lösa det
av Psyko
MartinS skrev:Japp, 9.3.2... Tyvärr.
Testade i en V70 16 och med en Iphone SE men hade inga problem med Blåtand i kombination med wifi. Fungerade utan anmärkning att streama Spotify.
av Psyko
Psyko skrev:
MartinS skrev:Japp, 9.3.2... Tyvärr.
Testade i en V70 16 och med en Iphone SE men hade inga problem med Blåtand i kombination med wifi. Fungerade utan anmärkning att streama Spotify.
Uppdatering.

Fick idag lite hack i Spotify uppspelningen med en SR, stängde jag av wifi slutade det. Ska testa lite mer i några dagar nu och se hur det är.
Användarvisningsbild
av MartinS
Nu i helgen upplevde jag samma problem med min Windows10 telefon, vilket jag tycker borde tyda på att det är något med bilen som är galet. Det är dags för service efter sommaren, jag får väl ta upp det då, mer bråttom är det ju inte.
Användarvisningsbild
av drawman
Nu var det ett tag sedan jag märkte att ljudet hackade.. Kan inte minnas att jag uppdaterat telefonen så detta är allt lite knepigt :roll:

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillnad,[…]

Gammal tråd, men jag hadde samma problem i[…]

Egna https://www.biltema.fi/sv-fi/bil---mc/verksta[…]

Vilken mjukvara har ni?

Två saker som jag tycker blev annorlunda eft[…]