Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av claekm
Hej
Hämtade min XC60 AWD D4, Summum Classic MY17 igår, och är redan irriterad på att man måste skruva på två reglage för att ställa in tempen i kupe'n, frågan är om man kan koppla ihop dem, så det räcker med att skruva på den vid förarsidan, någon som vet?

Försökte lägga in ett par bilder, men jpg verkar inte funka, så en fråga till är om det är någon specialare för att få in bilder?

Bilen är i Luminus sand med Hazelnötsläder bl.a.

//Clas
Världsproblem det där, uj uj...
Det fungerar lika på min bil men inte blir jag trött i armen för det. Tar 2 sekunder extra.
Om passageraren vill ha annan temp än dig hur gör du då om allt regleras med samma reglage?
En eloge till Volvo för att man kan bestämma själv temp på vänster och höger sida.
På 90 procent av alla bilar med klimat kan man välja om man ska ha två eller en zon.. Har bara sett BMW och Volvo som har systemet där man inte kan synka höger och vänster sida.. Hade också velat ha möjligheten att synka dessa två.

Ford heter mono, passat heter sync, Mercedes heter dual..

Volvo borde också ha det.. Tycker jag i alla fall..
Hur ofta ändrar man temperaturen då?
Jag har min inställd på 20 grader sommar som vinter. Är jag extra frusen på vintern kanske jag skruvar upp till 22 grader.
Och vill jag dom fåtal gånger jag ändrar skruva på båda reglagen så blir jag som sagt inte trött i armen för det.
Du skulle köpt en V50, :wink: de har en ratt för detta, trycka i mitten och man kan ställa olika temp och sedan följs de åt :wink: Har annars inget problem med de två rattarna men åsikter går ju isär

Håller med om att man som förare har 1-2 hack lägre temp, har alltid det på långkörning med passagerare men mestadels är det jag i bilen och då har jag samma temp på båda sidor och ja då är det faktiskt lite smidigare
Bilagor
2011-volvo-C70-T5-center-console.jpg
2011-volvo-C70-T5-center-console.jpg (292.5 KiB) Visad 810 gånger
V40 har också ett reglage som styr båda sidorna, ser snyggare ut också
Det finns säkert andra bilmärken som har fixat det här genom att man själv kan justera om man vill ha 2-zon eller 1-zon temp-justering.
Men för mig är det här inget problem. Det finns annat man kan reta sig på mer om man säger så...
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]