Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
na96gen skrev:
StefanN skrev:Denna då? https://www.blocket.se/halland/Volvo_XC ... 4.htm?aw=1
Tragiskt bara att se att emblemet i grillen är borta, i övrigt en rätt snygg bil.
Blir fin med en spoiler, mörka rutor och några andra fälgar. Ser fin ut förutom emblemet men det kan inte kosta många kronor.
17 spänn betalade jag för mitt.

Adaptiv farthållare är ett måste för mig.

Jag skulle vilja ha en T6 Ocean Race, men jag har aldrig sett någon -oavsett kaross...
Användarvisningsbild
av na96gen
Nope samma som med R-Design eftersom Summun varit standard i Sverige hela tiden. Puckat kan man ju tycka, borde ju vara logiskt att tex erbjudit R-design till T6an..
Optimala är iof Four-c och en sänkning så man slipper allt plast. Men det är ju mitt tycke, nån annan tycker säkert tvärtom :)
av tmpolice
Var och köpte nya torkarblad i form av Bosch twinblade och passade också på att köpa en bagagerumsmatta då Volvos orginal är i mitt tycke skit då den inte fyller ut bagaget. Torkarbladen får vi se hållbarheten på men betalade ca 150kr mindre än för Volvo orginal. Vi får se om det var ett dåligt köp.
Köpte även vanliga gummimattorna till Volvo. Ingen höjdare och blir smutsiga direkt. Materialvalet lämnar en del att önska.

Mekonomen har bagagematta som heter cool-liner.
Den är inte i gummi (typ Volvo) och inte heller halkig plast utan är ett mellanting med lite högre halkskydd. Kanterna går upp några cm och den täcker hela bagaget (OBS blir en liten del mot bagageluckan som inte ser ut att täckas och det beror på att bagageluckans plast går in en bit).
Kan väl ge den följande betyg:
Täckande 4,5 av 5
Kvalitet 3,5 av 5
Form 4 av 5
Halkig 3,5-4 av 5 (1 är hal 5 sandpapper)
https://flic.kr/p/Ji9x3E
av tmpolice
En fråga till er på T6 forumet med V70.
Blev lite sugen på bättre begagnade fälgar och fastnade för Bor fälgarna (kör Fortuna och de samt bor är de jag gillar absolut bäst).
Jag har som sagt en 2012 V70 T6 AWD med 4C chassi. Sitter 18" Fortuna just nu på bilen. Har fått diffusa svar om bor fälgar i 18" och 19" skulle fungera?
Kan någon här kasta ljus över om det fungerar?
Är väl samma ET och dimensioner på Fortuna och bor???
av tmpolice
Funkar det även med 4C chassit?
Då jag läser så ser det ut att vara exakt samma i navdim, ET, osv. Läste något diffust om att det bara går med vanligt chassi, R-chassit men ej 4c pga tallrikarna??? Verkade märkligt.
En av Volvos absolut snyggaste fälgar. Är lite förtjust i Odysseus också till T6:an.
Såg bilder på din V70 med bor fälgarna stefanN och det var riktigt snyggt. Köper helst orginalfälgar pga hållbarhet osv.
av Schmoyoho
Finns en medlem på swedespeed som har 4C, sänkt bil och Bor 19". Funkar fint, men då är det iofs en S80 också. Men mig veterligen är fjäderbenen lika olika 4C-bilar emellan.
Användarvisningsbild
av na96gen
Jag kör Artio 19" fungerar hur bra som helst. Bara man håller sig till rek däck dimension så blir ju alla mått lika.
av tmpolice
Tack för det svaret. Artio verkar ha ET 50 mot Bor som har ET 55 (Fortuna har också ET 55). Vid jämförelse borde Bor bredda inåt 5mm jämfört med dina Artio som fungerar samt att ET 55 är på orginalfälgarna. Jag kan för mitt liv inte förstå varför Bor inte skulle fungera på V70 T6 AWD med 4C chassi???
Användarvisningsbild
av na96gen
Båda har ET55. Artio finns till V40 med osäker om det är samma ET. Här ser du orginaltillbehören.
Av någon anledning har Volvo krävt att det ska vara sänkningssats för att köra 19". Så har det varit när man specat en ny tex. Men förstår inte argumentet för det när däcken har samma yttermått etc. Klart du ska ha 19". :D
Lite kul är att 19" Artio är lättare än de original Ixion 18" jag hade tidigare.

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 2/T6%20AWD
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 149

Haha, nej. Han kanske tror motorn går s&ou[…]

Hej , hur tar man av instegslisten på Volvo […]

Har en V70 2014 där VOC batteri behöver […]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?